خبرگزاری کار ایران

آخوندی خبر داد:

بهره‌برداری ۷ کیلومتر از طرح ۴خطه‌سازی محور هراز/ افتتاح 7 کیلومتر دیگر پیش از سفرهای تابستانی

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۱۶۸

وزیر راه و شهرسازی از اتمام زیرسازی ۷ کیلومتر دیگر از طرح تعریض از ۴ خطه سازی محور هراز خبر داد و گفت: امیدواریم که ۷ کیلومتر دیگر از این پروژه تا قبل از سفرهای تابستانی آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی در حاشیه افتتاح ۸ کیلومتر از طرح تعریض و چهارخطه سازی محور هراز اظهار داشت: جاده هراز به عنوان یکی از پرترافیک‌ترین جاده‌های کشور به طول ۱۰۱ کیلومتر است که از این میزان تا کنون ۶۴ کیلومتر به چهارخطه تبدیل شده است.

وی افزود: همچنین زیرسازی ۷ کیلومتر دیگر به اتمام رسیده و امیدواریم که ۷ کیلومتر مذکور قبل سفرهای تابستانی آماده بهره‌برداری شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احداث ۴ خطه هراز کار بسیار سخت و دشواری است گفت: باید توجه داشت که جاده هراز در حین انجام عملیات عمرانی زیربار ترافیکی قرار دارد و عملیات اجرایی نیز شامل ایجاد تونل، پل و دیوار سازی است. بنابراین اجرای هر یک کیلومتر عملیات راهسازی در جاده هراز برابر با اجرای چندین کیلوومتر راهسازی در سایر نقاط ایران است.

آخوندی خاطرنشان کرد: همچنین امروز عملیات اجرایی یک پل بسیار بزرگ به طول ۳۵۰ متر و ارتفاع بیش از ۱۰۰ متر آغاز شد که این اقدام همزمان با آغاز عملیات اجرایی ۲ پل دیگر هریک به طول ۱۵۰ متر صورت گرفت که در مجموع طول پل‌ها به ۶۵۰ متر می‌رسد.

عضو کابینه دولت دوازدهم از تصویب آزادراه پردیس-پلور در آینده نزدیک در جلسه هیات وزیران خبر داد و گفت: این آزادراه به طول ۲۴ کیلومتر با هزینه ساخت ۲هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان ادامه آزادراه پردیس به سمت امامزاده هاشم است که می‌تواند مسیر آزادراهی تهران-آمل را یکپارچه کند.

وی ابراز امیدواری کرد که ظرف ۴ سال آینده یک آزادراه و بزرگراه پیوسته از تهران تا آمل ایجاد شود و تمام قطعات این ۲پروژه تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

آخوندی در ادامه خاطرنشان کرد: راه‌آهن پردیس-لاهیجان-آمل در حال اجرا است، اما باتوجه به وجود راه‌آهن رشت-آستارا، اتصال رشت به قائمشهر نیز به منظور تکمیل رینگ دریای خزر از اهمیت بالایی برخوردار است اما همچنان مراحل قانونی آن طی نشده است اما امیدوارم با پیگری‌های شخصی اینجانب به تصویب برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز