خبرگزاری کار ایران

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

حذف دلار از ثبت سفارش، بهای تمام شده کالا را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۱۹۲

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: ممکن است در کالاهایی که وارد کشور می‌شود با مشکلاتی مواجه شویم زیرا باید دلار را به ارز دیگر تبدیل کنیم که این موضوع باعث می‌شود بهای تمام شده کالاهای وارداتی ما در سال‌های آتی افزایش پیدا کند.

عباس آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به آثار حذف دلار از واردات برای کاهش وابستگی ایران به ارز ملی آمریکا و تبعات آن اظهار داشت: رابطه ما با آمریکا هیچ‌وقت در شرایط عادی نبوده و این رابطه به صورت خصمانه بوده است و با این اقدام به نوعی کشور ما وابستگی خود را به ارز و امور بین‌المللی کاهش می‌دهد گرچه تبعاتی را هم در بر دارد.

وی افزود: البته ممکن است در کالاهایی که وارد کشور می‌شود با مشکلاتی مواجه شویم زیرا باید دلار را به ارز دیگر تبدیل کنیم که این موضوع باعث می‌شود بهای تمام شده کالاهای وارداتی ما در سالهای آتی افزایش پیدا کند.

آرگون تصریح کرد: ما باید به سمت ارزهایی حرکت کنیم که با آن کشورها کار می‌کنیم و از آنها استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حذف دلار از ثبت سفارش بهای کالاها را افزایش نمی‌دهد؟ گفت:در مورد کالاهایی که با دلار وارد کشور می‌شود بهای آنها مسلما افزایش خواهند یافت زیرا باید یک نرخ تبدیلی ایجاد شود و هزینه تبدیل می‌خواهد که منجر به افزایش بهای تمام شده کالا خواهد شد.

آرگون با بیان اینکه باید دید تاثیر این تصمیم در چه حد است؟ افزود: مسلما استفاده از یورو اروپا، یوان چین، و روپیه هند بیشتر خواهد شد که قطعا محدودیت‌هایی را ایجاد خواهد کرد و بهای تمام شده کالاهای وارداتی را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز