خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران:

سهم 45 درصدی خودروهای شخصی در کشته‌های تصادفات جاده‌ای / حذف 12 شرکت امدادخودروی متخلف / معرفی امداد خودروهای مجوزدار

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۴۰۳

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه ایمن‌ترین وسیله جابجایی مسافران جاده‌ای ناوگان اتوبوسی و مینی‌بوسی است گفت: خودروهای شخصی سهم 45 درصدی در تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مجید رضا نصرالله نژاد در نشست خبری برنامه‌ریزی تمهیدات نوروزی جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه امسال برنامه تمهیدات جاده‌ای نوروزی از بیست و سوم اسفندماه شروع و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد، اظهار داشت: در این ایام عبور و مرور انواع موتورسیکلت در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، محورهای کرج حد فاصل چالوس، هرات ، فیروزکوه و سایر محورهایی که ضرورت ایجاد می‌کند، ممنوع است.

وی افزود: همچنین در تمامی محورهای برون شهری در ایام اجرای طرح نوروزی ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌شود و عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حاوی مواد سوختی و فاسدشدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از اعمال محدودیت‌ها مستثنی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با تاکید بر اینکه تمام برنامه‌ها و سیاست‌های ما از اجرای طرح نوروزی در جاده‌ها کاهش تلفات جاده‌ای است، گفت: طبق آمارهای رسمی پزشکی قانونی سال گذشته در 10 ماه اول سال، میزان کشته‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای در استان تهران 266 نفر بوده است که امسال این رقم در مدت مشابه به 264 نفر رسیده است.

وی با اشاره به رقم تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای از سال 91 تا  94 اظهار داشت: در سال‌ 91 تعداد تلفات تصادفات جاده‌ای در استان تهران 413 نفر بوده که این رقم در سال 92 به 353 نفر کاهش پیدا می‌کند. همچنین در سال 93 تعداد تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای به 347 نفر می‌رسد و در سال 94 این رقم به 321 نفر کاهش پیدا می‌کند. همچنین در سال 95 هم با ادامه روند نزولی به 315 نفر می‌رسد که امیدواریم در سال 96 هم این روند نزولی ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: همچنین در 10 ماهه ابتدای سال 95 تعداد مصدومین ناشی از تصادفات جاده‌ای 35هزار و 165 نفر بوده که این رقم در 10 ماهه ابتدای امسال به 30 هزار و 655 نفر رسیده است.

نصرالله نژاد با بیان اینکه در طول 10 ماه گذشته تعداد مصدومین تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته بیش از چهار هزار نفر کاهش یافته است، ‌گفت: خوشبختانه کاهش 13 درصدی در میزان مصدومین ناشی از تصادفات جاده‌ای داشتیم.

وی با اشاره به میزان طول راه‌های برونشهری استان تهران گفت: چیزی حدود سه هزار کیلومتر انواع راه فرعی، اصلی، روستایی و... در استان تهران وجود دارد که 900 کیلومتر آن راه شهری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه روزانه 600 هزار خودرو وارد تهران و از تهران خارج می‌شوند گفت: حدود 12 درصد ترافیک در راه‌های استان تهران است.

نصرالله نژاد همچنین درباره میزان تلفات ناشی از سوانح جاده‌ای در ایام نوروز هفت سال گذشته گفت: در نوروز 90 میزان تلفات جاده‌ای 25 نفر، در نوروز 91 میزان تلفات جاده‌ای به 15 نفر و در سال بعد آن به 22 نفر رسیده، همچنین در نوروز 93 میزان تلفات جاده‌ای به 17 نفر رسیده، در نوروز 94 به 23 نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند اما در دو سال 95 و 96 میزان تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای 11 نفر بوده است که امیدواریم این سیر نزولی در راه‌های استان تهران حفظ شود و میزان تلفات جاده‌ای به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه ایمن‌ترین وسیله برای جابجایی مسافران جاده‌ای حمل و نقل عمومی اتوبوسی و مینی‌بوسی است، گفت: میزان تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در بخش اتوبوسی و مینی‌بوسی 1.5 درصد است. این در حالی است که این رقم در بخش خودروهای شخصی به 45 درصد می‌رسد. همچنین 21 درصد هم سهم موتور است و 18 درصد هم سهم کامیون‌ها در تصادفات جاده‌ای است که البته تمام این ارقام مربوط به استان تهران است.

وی تاکید کرد: با توجه به اعداد و ارقام شاهد آن هستیم که ایمنی‌ترین وسیله برای انجام سفرهای جاده‌ای اتوبوس و مینی‌بوس است که مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به آمادگی راه‌های استان تهران و به روزسازی امکانات در طول راه‌های استان تهران برای اجرای طرح ورودی اظهار داشت:‌ تعداد دوربین‌های نظارت تصویری استان 17 دستگاه، تابلوهای vms12، سامانه‌های ثبت تخلفات 106 دستگاه، مراکز معاینه فنی 17 و شرکت‌های امدادخودرو پنج شرکت هستند همچنین تعداد مجتمع‌های خدمات رفاهی 37 مجتمع، تعداد دستگاه‌های تردد شمار 136 دستگاه و تعداد پاسگاه‌های پلیس راه 12 و تعداد راهدارخانه‌ها 28 دستگاه است.

وی با اشاره به آماده‌باش 400 نیروی راهداری در راه‌های استان تهران گفت: شیفت و کشیک راهداران از 23 اسفندماه شروع شده و تا 15فروردین ادامه دارد و تعداد ماشین‌آلات راهداری برای اجرای طرح نوروزی به 188 دستگاه می‌رسد.

وی با اشاره به ناوگان عمومی آماده‌باش برای اجرای طرح نوروز گفت: تعداد اتوبوس‌های مسافربری 30 هزار و 280 دستگاه و تعداد مینی‌بوس‌ها به 186 دستگاه، تعداد سواری مسافربری دو هزار و 356 دستگاه می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به آماده‌سازی جاده‌های استان تهران گفت: دو هزار کیلومتر خط‌کشی انجام شده و همچنین شش هزار علائم ایمنی در طول راه‌های استان تهران نصب کرده‌ایم و 9 کیلومتر حفاظ اعم از گارد ریل در طول راه‌های استان تهران نصب شده است.

نصرالله نژاد همچنین با اشاره به شناسایی 56 نقطه پرحادثه اظهار داشت:‌ در حال حاضر 47 نقطه ایمن‌سازی و آشکارسازی شده است و پنج نقطه در حال رفع هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه پیش از این هزار و 700 شرکت اتوبوسی در سراسر کشور فعالیت داشتند که در طرح برندسازی تعداد شرکت‌ها در هم ادغام و کاهش پیدا کرد،‌ گفت: در حال حاضر در کل سراسر کشور تعداد شرکت‌های اتوبوسرانی به 31 شرکت کاهش پیدا کرده است. هدف از انجام این کار ساماندهی شرکت‌های اتوبوسرانی و پیگیری هر چه سریع‌تر شکایات است.

نصرالله نژاد همچنین با اشاره به تعداد امدادخودروهای فعال در سراسر راه‌های استان تهران گفت: در حال حاضر پنج شرکت امدادخودرو فعال هستند. البته پیش از این تعداد شرکت‌ها به 17 شرکت می‌رسید اما 12 شرکت امدادخودرو به دلیل تخلفات و عدم رعایت استانداردها حذف شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر پنج شرکت رفاه ایرانیان، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، آفتاب‌شهر طلایی، شهر الکترونیکی و همراه ناجی ایرانیان، پنج شرکت امدادخودروی مجوز دار در سطح راه‌های استان‌ تهران هستند.

نصرالله نژاد همچنین با اشاره به راه‌های برقراری ارتباطات مسافران با راهداری در ایام نوروز گفت: شماره تماس 2177909080 اپلیکیشن 141 در گوشی‌های همراه، سامانه پیامکی 100041 و 200041 و سایت www.141.ir راه‌های برقراری ارتباط بین راهداری استان تهران و مسافران نوروزی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز