خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با ایلنا:

صفر تا صد مکانیزاسیون زعفران ساخت داخل است/در برداشت ماشینی ضعف داریم

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۴۱۹

کامبیز عباسی (معاون وزیر جهاد کشاورزی) گفت: از آنجا که خاستگاه اصلی زعفران درایران است ماشین‌آلات آن هم باید از صفر تا صد تولید داخل باشد.

کامبیز عباسی (رئیس مرکز مکانیزاسیون و معاون وزیر جهاد کشاورزی) در گفت‌وگو با خیرنگار اقتصادی ایلنا، درخصوص مکانیزاسیون در بخش تولید زعفران در کشور اظهار کرد: در حوزه زعفران از آنجا که خاستگاه آن در ایران است قطعا باید ما به دنبال تولید ماشین‌آلات آن باشیم.

وی افزود: در دو، سه سال اخیر پروژه ویژه‌ای را در خصوص کاشت زعفران در کشور انجام داده‌ایم که تولیدکنندگان خوبی برای انجام این کار پیش قدم شدند. یکی از تولیدکنندگان مطرح در حال حاضر توسط کارنده پیاز زعفران در خراسان رضوی؛ کاشت محصول را انجام می‌دهد.

عباسی در ادامه تصریح کرد: این دستگاه مورد ارزیابی قرار گرفته و مورد تایید ماست. می‌توان گفت نزدیک به 80 درصد مزارع زعفران خراسان رضوی به صورت مکانیزه کاشت می‌شود.

رئیس مرکز مکانیزاسیون تشریح کرد: ما در حوزه کاشت زعفران با مشکل مواجه نیستیم و توانستیم با نظارت و کمک جهاد کشاورزی این دستگاه‌ها رابسازیم و با قیمت بسیار مناسب دراختیار زعفران‌کاران قرار دهیم.

وی در رابطه با برداشت زعفران خاطرنشان کرد: در حزه برداشت زعفران همچنان با مشکل مواجه هستیم. تعدادی از سازندگان مطرح دنیا از اسپانیا و ایتالیا به ایران آمدند و با آنها مذاکراتی انجام داده‌ایم. آنها نشست‌هایی با صنعتگران بخش خصوصی ما داشتند و در حال طراحی یک پروژه مشترک برای ساخت ماشین‌آلات برداشت زعفران هستیم.

عباسی با اشاره به دستگاه جداکننده گل و پرچم زعفران اظهار کرد: در خصوص دستگاه مرحله آخر که جداکننده زعفران از گل زعفران است توفیقات خوبی داشتیم. یک سازنده داخلی در خراسان رضوی دستگاهی را ساخته که گل زعفران را از پرچم آن جدا می‌کند و این دستگاه در حال بومی‌سازی است. می‌توان گفت ما یک جهش را در صنعت زعفران داشتیم که انشالله در سال 97 تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز