خبرگزاری کار ایران

اقدام فوق العاده بانک ملی ایران در خروج از بنگاه داری

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۵۸۳

سهام شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی با ظرفیت تولید 2.5 تن کنسانتره سنگ آهن به بخش خصوصی واگذار شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی بانک ملی ایران، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، سهام این شرکت را در راستای سیاست های رئیس جمهور و وزارت اقتصاد مبنی بر خروج بانک ها از بنگاه داری و با نظر مثبت مدیرعامل بانک ملی ایران، از طریق مزایده و پس از طی مراحل قانونی به بخش خصوصی واگذار کرد.

دکتر محمد رضا حسین زاده مدیر عامل بانک ملی ایران با بیان این که رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی، تاکید فراوانی بر خروج بانک‌ها از بنگاه داری دارند و دستورات لازم را در این باره صادر کرده‌اند، گفت: از همین رو، بانک ملی ایران برنامه مدون و حساب‌ شده‌ای را برای اجرای این منویات به اجرا گذاشته است.

وی افزود: بر این اساس فروش همه شرکت‌های بانک، پس از طی مراحل قانونی و از طریق مزایده، در دستور کار قرار گرفته که به تدریج در حال انجام شدن است.

لازم به ذکر است شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا به عنوان بازوی اجرایی بانک ملی ایران، واگذاری شرکت‌های خود را آغاز کرده‌اند.

بر این اساس در سال جاری مجموعه بانک ملی ایران موفق شد سهام شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی، شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران، شرکت شفادارو (10درصد واگذاری از طریق بورس)، مدیریت صنعتی شوینده و... را با ارزش بیش از 26 هزار میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار کند.

به این ترتیب بانک ملی ایران موفق شد در راستای سیاست های کلان دولت، رتبه نخست را در واگذاری شرکت های زیر مجموعه به خود اختصاص دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز