خبرگزاری کار ایران

آخوندی در بازدید از فرودگاه امام:

افزایش ۱۴ درصدی ظرفیت پذیرش مسافر فرودگاه/ افتتاح ترمینال سلام در تابستان ۹۷

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۶۰۶

وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۱۴ درصدی ظرفیت پذیرش مسافر فرودگاه امام خبر داد و گفت:‌ ترمینال سلام در تابستان ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس آخوندی در بازدید از ترمینال‌های فرودگاه امام به استماع مشکلات مسافران پرداخت و از خدمات جدید ترمینال مسافری فرودگاه دیدن کرد.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از ترمینال‌های مسافری فرودگاه امام در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معمولا قبل از آغاز سفرهای نوروزی از فرودگاه‌ها همچنین پایانه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و ترمینال‌های دریایی بازدید می‌کنم گفت: در این بازدیدها آمادگی فرودگاه‌ها ایستگاه‌ها ترمینال‌ها برای انجام سفرهای نوروزی را ارزیابی می‌کنم.

وی با اشاره به ارائه خدمات جدید در ترمینال مسافری فرودگاه امام (ره) گفت:‌ خوشبختانه امسال ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه ا مام ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توزیع پروازها در ساعات متخلف از شبانه‌روز در فروگاه امام اظهار داشت: با توزیع پروازها در ساعات مختلف دیگر پیک پروازی در برخی از ساعات خاص نداریم.

وی افزود: توزیع پروازها باعث آرامش بیشتر در فرودگاه می‌شود و شاهد ایجاد تغییراتی در فرودگاه هستیم که می‌تواند در آسایش مسافران مثمرثمر باشد.

آخوندی از اضافه شدن سیستم جدید تسمه نقاله برای دریافت چمدان و بار مسافران خبر داد و گفت:‌ خوشبختانه در بازدید امروز بنده از ترمینال مسافری صف طولانی برای خروج و گذرنامه وجود نداشت که این حاصل تغییرات در فرودگاه است.

وی ادامه داد: ورود وسایل نقلیه شخصی و عمومی به فرودگاه تفکیک شده که این اقدام مثبت ارزیابی می‌شود.

آخوندی با اشاره به تردد مسافران از طریق فرودگاه امام فعال است و مسافران می‌توانند برای رفت و آمد به مترو دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه آنچه در توان داریم به کار می‌بریم تا برای مردم سفر ایمن و باآسایش برقرار شود گفت:‌ در تمام فرودگاه‌ها میزهای پاسخگویی به مسافران وجود دارد که به زبان‌های مختلف به مسافران پاسخ می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از جهت ورود برای بخش تحویل بار در فرودگاه امام پیش از این دو ورودی داشتیم که صف طولانی ایجاد می‌کرد امسال به هفت ورودی افزایش پیدا کرده است و مردم کمتر در صف برای بازرسی چمدان‌ها خواهند ماند.

وی با اشاره به افتتاح ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: امیدوارم ترمینال سلام در تابستان سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به فراخوان طراحی ترمینال ایرانشهر فرودگاه امام اظهار داشت: فراخوان چند روز گذشته اعلام عمومی شد و قرار بر این است که ترمینال ایرانشهر با ظرفیت ۲۵ میلیون نفر با طراحی مناسب ساخته شود که اجرای آن چهار تا پنج سال زمان می‌برد.

در ادامه این مراسم سعید محمد زاده مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه امسال بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان به صورت غیر مستقیم یارانه حوزه مسافری بخش حمل ونقل ریلی تزریق شده است گفت: تقریبا به ازای هر مسافر ۳۰ هزار تومان یارانه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال ۹۶ شاهد رشد جابجایی مسافر در بخش حمل ونقل  تا شش درصد و شاهد رشد ۱۷ درصدی در بخش حمل ونقل حومه ای بوده ایم.

مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به بازگشایی ال سی قرارداد برقی شدن تهران – مشهد گفت: در سال ۹۶ سهم ۱۵ درصدی کارفرما پرداخت و هزار میلیارد تومان نقدینگی به این پروژه تزریق شد.

وی ادامه داد: قرارداد قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان منعقد شد که امیدواریم باعث رونق بخش مسافری ریلی شود.

محمدزاده با اشاره به اینکه در ۴ سال آینده باید سهم حمل ونقل حومه ای ریلی به ۸۰ میلیون مسافر برسد گفت: با ۴۵۰ ریل باس ظرفیت جابجایی مسافر در بخش حمل ونقل حومه ای به ۳۰۰ میلیون سفر می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز