خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه میادین و مهندسی شرکت نفت ایران:

درآمدهای قرارداد توسعه و بهره برداری میادین نفتی سپهر و جفیر ۳۱ میلیارد دلار است

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۶۶۰

معاون توسعه میادین و مهندسی شرکت نفت ایران گفت: درآمدهای قرارداد توسعه و بهره برداری میادین نفتی سپهر و جفیر ۳۱ میلیارد دلار است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،منوچهری(معاون توسعه میادین و مهندسی شرکت نفت ایران) در مراسم امضای قرارداد توسعه و بهره برداری میادین نفتی سپهر و جفیر بین شرکت هاب نفت ایران و گسترش انرژی پاسارگاد گفت: در سالگرد ملی شدن نفت قرداد نفتی بزرگی را با یک شرکت ایرانی امضا می‌کنیم. قراردادی که تولید عادی است و ۵۰ درصد از تولید و EOR/IOR توسط شرکت انرژی پاسارگاد انجام خواهد شد.

 معاون توسعه میادین و مهندسی شرکت نفت ایران ادامه داد: این قرداد درقالب مدل جدید  IPC و به مدت ۲۰ سال بسته می‌شود و تولید از ۱۵۰۰ بشکه در روز به ۱۱۰ هزار بشکه افزایش خواهد داشت.میزان سرمایه گذاری مستقیم شرکت انرژی پاسارگاد ۲.۴ میلیارد دلار است.

وی در مورد ویژگی های این قرارداد گفت: این یک پروسه کامل عملیاتی است که نیاز به تزریق گاز به میزان ۸۰ فوت مکعب و تزریق آب به میزان ۴۰ تا ۵۰ هزار بشکه دارد.

منوچهری ادامه داد:درآمدهای این پروژه براساس برآوردهای فعلی ۳۱ میلیارد دلار است که ۳ درصد آن به پیمانکار پروژه تعلق می گیرد.این شرکت سهم مستقیمی از میدان نخواهند داشت و پیمانکار و توسعه دهنده مستقیما تحت نظر وزارت نفت است.

معاون توسعه میادین و مهندسی شرکت نفت ایران گفت: ضریب بازیافت ما در انتهای دوره ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد بود و نیاز به انتقال تکنولوژی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز