خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جی‌ال‌ایکس در گفت‌و‌گو با ایلنا:

برای تغییر نظر مردم نسبت به موبایل ایرانی از جیبمان خرج می‌کنیم/ مذاکرات نهایی برای انتقال دانش و ایجاد کارخانه موبایل در سوریه

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۶۹۷

حمید سعیدی درباره موبایل جدید شرکت جی‌ال‌ایکس گفت: متاسفانه برخی از مشتریان ایرانی ارزش موبایل ایرانی را نمی‌دانند و فکر می‌کنند با کالایی بی‌کیفیت روبرو هستند درحالیکه موبایل ایرانی با کالای خارجی تفاوتی ندارد. جی‌ال‌ایکس شاهین بهبودهای زیادی دارد و قول می‌دهیم که در زمینه سرعت پردازشی، صفحه نمایش و دوربین اصلی نسبت به موبایل اپل آیفون X برتر باشد.

حمید سعیدی (مدیرعامل شرکت تولید موبایل ایرانی جی‌ال‌ایکس) در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره رویکرد جی‌ال‌ایکس با ورود گوشی‌های هوشمند گفت: با توجه به فروش بالای تلفن‌های میان‌رده و پرچمدار اندرویدی، شرکت جی‌ال‌ایکس تصمیم گرفت علاوه بر تداوم تولید موبایل‌های کلاسیک ساده و اقتصادی به تولید موبایل‌های پرچمدار و میان‌رده با قیمتی اقتصادی بپردازد. در همین خصوص شرکت جی ال ایکس با مشارکت شرکت‌های خارجی چند محصول موفق در سال ۱۳۹۶ را تولید و عرضه کرد. در عین حال در سال جاری برای محصول جدیدی که قرار است اوایل سال ۹۷ به صورت نهایی با نام جی‌ال‌ایکس شاهین راهی بازار شود، تصمیم گرفته شده است.

سعیدی با اشاره به جدیدترین تلفن هوشمند این شرکت با نام شاهین اظهار داشت: جی‌ال‌ایکس شاهین یک اسمارت فون تمام عیار اندرویدی است که با برترین تلفن‌های هوشمند اندرویدی بازار در زمینه سخت افزار، طراحی و کارایی  رقابت دارد؛ جی‌ال‌ایکس شاهین بهبودهای زیادی دارد و قول می‌دهیم که در زمینه سرعت پردازشی، صفحه نمایش و دوربین اصلی جی ال ایکس شاهین نسبت به  موبایل اپل آیفون X برتر است.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از مشتریان ایرانی ارزش موبایل ایرانی را نمی‌دانند و فکر می‌کنند با کالایی بی‌کیفیت روبرو هستند در حالی که موبایل ایرانی با کالای خارجی تفاوتی ندارد و اگر سامسونگ موبایلی با مشخصات جی ال ایکس شاهین تولید کند به هیچ وجه کمتر از ۲ میلیون و ۵۰۰ قیمت ندارد و مردم در ایران برای خرید آن صف می‌کشند اما وقتی کالا ایرانی باشد و قیمتش نصف باشد، بسیاری حمایت نمی‌کنند. به جرات باید گفت که برای تولید موبایل جی ال ایکس شاهین هیچ سودی در نظر گرفته نشده است و از جیب نیز خرج شده تا کالا به دست مصرف کننده ایرانی برسد و نظر مردم نسبت به موبایل ایرانی تفاوت پیدا کند تا آینده شرکت تامین شود.

مدیرعامل شرکت تولید موبایل ایرانی جی‌ال‌ایکس درباره شباهت‌ بسیار زیاد جی ال ایکس شاهین و تلفن همراه یوام‌آی S۲ گفت: در سراسر جهان، برخی قطعات توسط چند شرکت محدود تولید می‌شوند و برای تولید موبایل باید با این شرکت‌ها همکاری شود؛ از طرفی دیگر فقط سه شرکت در دنیا تولید کننده طراحی مناسب برای گوشی‌های هوشمند هستند و برای تولید موبایلی قابل رقابت با گوشی‌های خارجی مجبور هستیم تا از طراحی‌های نوین شرکت‌های تولید کننده برتر این حوزه استفاده کنیم؛ این در حالی است که باتوجه به دانش مهندسان شرکت و در اختیار داشتن تجهیزات مورد نیاز طراحی و ساخت موبایل‌های کلاسیک و فیچرفون تا ۹۵ درصد بومی‌سازی شده و  در داخل کشور انجام می‌شود.

وی افزود: خرید طراحی یک موبایل هوشمند مناسب و در سطح بین‌المللی حداقل مبلغ ۲۰۰ هزار دلار نیاز دارد و از آنجایی که جی‌ال‌ایکس یا بسیاری از شرکت‌های نوپا صنعت موبایل توانایی پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارند از طرح‌های اشتراکی ۱ به ۳ و ۱ به ۵ استفاده می‌کنند؛ در واقع پتنت یا حق بهره‌برداری از طراحی موبایل برای تولید تعداد مشخصی دستگاه به چند شرکت مشخص واگذار می‌شود و همین مسئله باعث شده تا طرح موبایل شاهین در اختیار ۳ شرکت باشد اما سخت‌افزار دستگاه به غیر از شباهت‌هایی کوچک همواره متفاوت است.

حمید سعیدی ادامه داد: در زمینه سخت افزار یک استقلال و شخصی سازی وجود دارد، با توجه به میزان هزینه در نظر گرفته شده و طراحی موبایل، سخت افزار مناسب انتخاب و برای تولید تلفن همراه در نظر گرفته می‌شود؛ جی‌ال‌ایکس شاهین به پردازنده هلیو P۲۵ شرکت مدیاتک مجهز شده در حالی که  یوام‌آی برای مدل پرو موبایل S۲  که ۳۰۰ دلار قیمت دارد و از هر نظر یک پرچمدار محسوب می‌شود، از پردازنده هلیو P۲۵ استفاده کرده است. با توجه به اینکه کاربر ایرانی نیاز ویژه‌ای به دوربین و باتری قدرتمند دارد، بخشی از هزینه‌ها از حافظه بیشتر صرفه جویی شد و سخت افزار بهتری برای این بخش استفاده شده است و به این معنی است که موبایل برای کاربر ایرانی شخصی سازی شده است تا تجربه‌ای بهتری از کاربری با موبایل داشته باشند.

مدیرعامل شرکت جی ال ایکس تصریح کرد: جنرال لوکس از سال ۱۳۸۳ در ایران و بیش از ۹۰ کشور دنیا به صورت رسمی ثبت شد و بعد از مدتی مخفف این عبارت یعنی GLX روی گوشی‌های تولید شده درج شد اما حالا تصمیم گرفته شده است تا برای ایجاد تفاوت در میان محصولات، در تلفن‌های هوشمند با قیمت بیشتر از یک میلیون تومان عبارت جنرال لوکس درج شود و در همین راستا نام گوشی‌ شاهین جنرال لوکس شاهین است و این مسئله قطعا می‌تواند باعث تمایل بیشتر مردم در خرید تلفن همراه ایرانی نسبت به کالای چینی باشد.

سعیدی ادامه داد: در ایران تعدادی شرکت در زمینه تولید موبایل وارد چرخه صنعت شدند  و تلاش بسیار خوبی داشتند اما به دلیل نبود حمایت‌ها و قاچاق گسترده تنها جی‌ال‌ایکس بازمانده این صنعت شد و حالا با ایجاد چراغی از امید در صنعت موبایل ایران باید به این مسئله افتخار کرد که  امروز جی‌ال‌ایکس از تمام ظرفیت در خط تولید با افزایش نیروی ۲۰۰ درصدی استفاده می‌کند و چند کارخانه جدید و قدیمی دوباره فعال شده‌اند. همچنین باتوجه به مقرون به صرفه بودن تولید در ایران با اجرای طرح رجیستری، چند شرکت تولید کننده موبایل خارجی نیز در حال انتقال فناوری و استفاده از ظرفیت‌ها برای تولید موبایل در ایران به منظور تامین بازار ایران و کشورهای منطقه هستند.

مدیرعامل جی‌ال‌ایکس درباره صادارات محصولات جی‌ال‌ایکس تاکید کرد: برند جی ال ایکس در ۹۰ کشور دنیا ازجمله ایران، کشورهای منطقه و کشورهای عضو اتحادیه اروپا با هدف صادرات کالای تولید ایران ثبت شده است و تا به امروز جی‌ال‌ایکس در بازارهای  موبایل عراق و امارت کالا ارسال می‌کرده است و این روند به دلیل استقبال این بازارها از کالای جی‌ال‌ایکس ادامه دارد. همچنین مذاکراتی با مقامات سوری به صورت نهایی انجام شده است تا در سوریه انتقال دانش و فن‌آوری انجام دهیم و کارخانه‌ موبایلی در سوریه با دانش مهندسان ایرانی ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز