خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی کشور:

تعداد مراکز کنترل فضای کشور از 9 به 13 مرکز افزایش یافت

کد خبر : ۶۰۵۷۶۰

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه های کشور از افزایش تعداد (سکتورها) مراکز کنترل فضای کشور از 9 به 13 مرکز و همچنین بهره برداری از 6 مرکز با موقعیت جداگانه و ارائه سرویس در مرکز کنترل فضای مرتبط با پاکستان در سال 96 خبر داد.

به گزارش ایلنا، مسعود نیکبخت مهمترین اقدامات انجام شده توسط اداره کل کنترل ترافیک هوایی در سال 96 را تشریح کرد و افزود: سال 96 علاوه بر راه اندازی سامانه طرح پرواز الکترونیکی(EFPL) در فرودگاه ها، توانستیم مرکز هماهنگی های تجسس و نجات (RCC) را در مرکز کنترل و مرکز هماهنگی های تجسس و نجات فرعی را در فرودگاه زاهدان راه اندازی کنیم.

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی همچنین به راه اندازی مرکز آزمون تخصصی کنترل ترافیک هوایی در سال 96 اشاره کرد و گفت: از دیگر اقدامات مهم این اداره کل می توان به تدوین دستورالعمل آموزش و ارزیابی کنترلر ترافیک هوایی، تدوین و انعقاد تفاهم نامه تجسس و نجات بین شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی و انعقاد تفاهم نامه های تجسس و نجات بین فرودگاه ها و اداره های کل بنادر و دریانوردی بندرعباس و بوشهر اشاره کرد.

وی همچنین از تدوین و امضای دستورالعمل های طرح اضطراری احتمالی فرودگاه ها خبر داد و گفت: سال 96 سامانه برنامه مدیریت پرسنلی شیفت های عملیاتی اداره کنترل فضای کشور به بهره برداری رسید و واحد توجیه کنترلر ترافیک هوایی را در مرکز کنترل فضای کشور راه اندازی کردیم.

نیکبخت به راه اندازی سیمولاتور (شبیه سازی)تقرب در فرودگاه شیراز و سیمولاتور برج در فرودگاه بوشهر نیز اشاره کرد و افزود: سال 96 سامانه گزارش مراقبت پرواز را در تعدادی از فرودگاه ها راه اندازی کردیم و توانستیم با کمک مشاور، عملیات بازطراحی فضا را انجام دهیم.

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه های کشور بیان کرد: سال 96 مسیرهای هوایی جنوب و حوزه خلیج فارس به شمال غرب و همچنین مسیرهای موازی یک طرفه مشهد - تهران و تهران - اهواز را بهره برداری کردیم.

وی در معرفی برنامه های اداره کل کنترل ترافیک هوایی در سال 97 عنوان کرد: در این راستا می توان از به کارگیری و بهره برداری از دستورالعمل مراقبت پرواز، اجرای طرح های ماهواره ای در فرودگاه های بین المللی و همچنین راه اندازی سیمولاتور (شبیه سازی) برج و تقرب در فرودگاه شیراز و سیمولاتور سه بعدی برج نام برد.

نیکبخت با بیان اینکه سال 97 سیستم Remote Tower ( کنترل از راه دور) در یکی از فرودگاه های اقماری کشور راه اندازی می شود، گفت: از دیگر برنامه های اداره کل کنترل ترافیک هوایی در سال 97 می توان به استفاده از سامانه صورت کشیک در تعدادی از فرودگاه ها، خرید سامانه نرم افزار طرح های تقرب و ورود و خروج فرودگاه ها، اجرای فاز دوم بریفینگ در مرکز کنترل فرودگاه ها، بازنگری مستندات فرودگاه ها و انطباق آن با AIP، به کارگیری نرم افزار AMAN برای تنظیم جریان ترافیک هوایی، اجرای فازهای بازطراحی فضا، راه اندازی مرکز تجسس و نجات فرعی در برخی فرودگاه ها و نیز بهره برداری از سامانه نقشه های الکترونیکی و دیجیتالی تجسس و نجات اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز