خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

باید اختلاس‌گران را برای کار به معدن و جاده‌ها فرستاد/ نهادی متشکل از سه قوه برای برخورد با فساد تشکیل شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۷۷۷

برخوردار گفت: اینکه یک فرد فاسد یا اختلاس‌گر را بازداشت کنیم و به زندان اوین بفرستیم فایده ندارد بلکه باید از آنها در کارهای اجرایی استفاده کرد و به مکان‌هایی مانند معدن و جاده فرستاد تا بفهمند کارگرها با چه سختی کار می‌کنند و پول‌ها متعلق به چه کسانی است.

محمدحسین برخوردار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ در خصوص اولویت‌های اقتصادی دولت در سال ۹۷ گفت: به‌طور حتم در این حوزه اولویت‌های زیادی وجود دارد به نظر من مهمترین آن برخورد با فساد اداری است که این امر شامل امضاهای طلایی نیز می‌شود.

وی گفت: اگر می‌خواهیم بخش خصوصی فعال و جایگزین دولتی‌ها و خصولتی‌ها شود باید با فساد و رانت مبارزه کنیم و فضایی به وجود آوریم که در آن بخش خصوصی اطمینان داشته باشد که از طریق رقابت سالم می‌تواند کار کند.

عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که نیاز است روسای سه قوه همگی متفق‌القول باشند و پایبندی آنها به برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت ثابت شود.

وی تصریح کرد: نکته دیگر عدم اشاعه مسایل روزمره است در سالهای اخیر آنقدر صحبت از دزدی شده است که بهره‌وری به صفر رسیده است باید تشکلی متشکل از نهاد رهبری و سه قوا با اختیار تام تشکیل شود و با فساد برخورد کند.

رئیس سابق سازمان دخانیات افزود: اینکه یک فرد فاسد و یا اختلاس‌گر را بازداشت کنیم و به زندان اوین بفرستیم فایده ندارد بلکه باید از آنها در کارهای اجرایی استفاده کرد و به مکان‌هایی مانند معدن و جاده فرستاد تا بفهمند کارگرها با چه سختی کار می‌کنند و این پول‌هایی که اختلاس می‌کنند متعلق به چه کسانی است.

برخوردار تصریح کرد: نکته دیگر اینکه وضعیت اجتماعی کشور نیز باید یکدست شود تا دیروز برای احمدی‌نژاد هورا می‌کشیدند و امروز او را خائن می‌نامند. ملت مانده چه کسی قهرمان و چه کسی خائن است این چندگانگی برای کشور خوب نیست.

وی گفت: باید ارگان‌هایی باشند که رییس جمهور را به صورت دائم پایش کنند تا جلوی هرگونه فساد گرفته شود، چطور می‌شود یک روز برای یک نفر هورا بکشیم و امروز بگوییم او جاسوس انگلیس است.

برخوردار افزود: امروز نقدینگی ما به شدت افزایش پیدا کرده است و این ناشی از کسری بودجه و بیکاری شدید تحصیل‌کرده‌هاست ضمن آن که جامعه فقیرتر شده و تاثیرات آن را می‌توانیم در تظاهراتی که امروز برای آب می‌شود، ببنیم.

وی ادامه داد: در زمان احمدی‌نژاد که درآمد کشور میلیاردی بود. رهبری در آن زمان در پیام نوروزی به درستی به مصرف بی‌رویه آب اشاره کردند و گفتند که ۹۵ درصد آب مصرفی ما صرف بخش کشاورزی می‌شود و لازم است این مساله مدیریت شود اما ما بجای استفاده از آن درآمدها برای نوین کردن سیستم آبیاری حرکت‌های دیگری کردیم که امروز با مشکل آب مواجه هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: اگر بخواهیم به سمت اقتصاد مقاومتی و پویا پیش برویم باید سه قوه متحد باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز