خبرگزاری کار ایران

باقی مانده سود سهام عدالت در ابتدای سال ۹۷ پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۸۰۸

از بین ۲۰ گروه مشمولان سهام عدالت، کارکنان شاغل در دستگاه های اجرایی، بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی فقط یک سوم سود سال مالی ۱۳۹۵ را دریافت کرده‌اند؛ این گروه در روزهای کاری ابتدایی سال ۱۳۹۷ سود دریافت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، به افرادی که از محل سودهای ۱۰ سال گذشته به علاوه آورده نقدی یا تخفیف مجموعا یک میلیون تومان سهام عدالت داشتند بابت سال مالی ۱۳۹۵، ۱۵۰ هزار تومان و کسانی که ارزش سهامشان کمتر بود، به تناسب ارزش سهامشان سود تخصیص یافت که در مرحله اول واریز سود، یک سوم از مبلغ کل،  از طریق شماره شبای بانکی که آن ها به سامانه سهام عدالت اعلام کرده بودند واریز شد و بعد ها همه مشمولان غیر از یک گروه سود سهام عدالت خود را کامل دریافت کردند.

آن طور  که سازمان خصوصی سازی اعلام کرده، باقی مانده سود سهام عدالت مرحله تکمیلی گروه بیستم مشمولان شامل کارکنان شاغل در دستگاه های اجرایی، بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی به تدریج از روزهای اول کاری سال ۱۳۹۷ با دریافت تدریجی سود تقسیمی مجامع شرکت‌های سرمایه پذیر، به حساب این دسته از مشمولان واریز می شود. این سازمان سابقا اعلام کرده بود سعی می کند سود سهام عدالت این گروه نیز تا قبل از پایان سال ۱۳۹۶ به حسابشان واریز شود.

اما امروز سازمان خصوصی سازی اعلام کرده مانده سود آخرین گروه از مشمولان سهام عدالت از روزهای نخست کاری سال جدید در حالی از طریق شعب بانک های عامل و موسسات مالی(که مشمولین مزبور شماره شبا بانکی خود را از طریق آن به سامانه سهام عدالت اعلام نموده‌اند) به تدریج پرداخت می‌شود که با این اتفاق تسویه سود سهام عدالت تمامی گروه‌های مشمول انجام خواهد شد.

تعداد مشمولینی که در این مرحله به عنوان واریز مرحله تکمیلی، از سود سهام عدالت عملکرد سال مالی ۱۳۹۵ برخوردار شده اند حدود ۹ میلیون نفر از کارکنان شاغل در دستگاه های اجرایی، بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی و خانوارهای این افراد هستند و همچنین مبلغ سودی که برای تسویه حساب این گروه از مشمولان سهام عدالت در نظر گرفته شده است حدودا ۴۵۰ میلیارد تومان است.

تاکنون عمده تسویه سود سهام عدالت عملکرد سال مالی ۱۳۹۵ شرکتهای سرمایه پذیر مربوط به ۱۹ گروه از مشمولان انجام شده است و با تسویه سود سهام عدالت کارکنان شاغل در دستگاه های اجرایی، بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی(به عنوان گروه بیستم از مشمولان)، با تلاشهای صورت گرفته تسویه کامل سود سهام عدالت تمامی گروههای ۲۰ گانه مشمولان صورت خواهد گرفت.

همچنین آن دسته از مشمولانی که پس از تسویه حساب سود سهام عدالت گروههای مربوط به خود اقدام به ثبت شماره شبای حسابی بانکی در سامانه سهام عدالت کرده‌اند و نیز آن دسته از مشمولانی که از این به بعد اقدام به ورود شماره شبای حساب بانکی خود در سامانه سهام عدالت می‌کنند، پس از تائید شماره شبای آنها و نیز پس از تسویه کامل سود سهام عدالت با کلیه گروهها، سود سهام خود را در سال آینده دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز