خبرگزاری کار ایران

مجری طرح گندم خبر داد؛

آغاز اولین برداشت گندم سال زراعی جاری در دهه اول فروردین

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۳۹۵

مجری طرح گندم وزات جهاد کشاورزی اعلام کرد: اولین برداشت گندم در سال زراعی جاری در بخش پیشین شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان در دهه اول فروردین ماه آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم وزات جهاد کشاورزی افزود: دوره کشت گندم یک دوره ۱۰۰ روزه است که کشت این محصول در اقلیم های سرد کشور در حال حاضر در مرحله پنجه زنی و در اقلیم های گرم در مرحله خوشه زنی قرار دارد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که برداشت گندم در استان های فارس و خوزستان نیز از نیمه دوم فروردین ماه آغاز خواهد شد،اظهار امیدواری کرد: در سال زراعی جاری با توجه به شرایط اقلیمی کشور برداشت محصول مناسبی داشته باشیم.

وی با اشاره به این که دستورالعمل خرید گندم پیش از این به همه استان ها ابلاغ شده است،گفت: امیدواریم امسال بتوانیم نسبت به سال قبل خرید بیشتری داشته باشیم.

اسفندیاری پور پیش بینی کرد: برآورد خرید تضمینی گندم امسال برابر و یا بیشتر از سال زراعی قبل خواهد بود.

مجری طرح گندم وزات جهاد کشاورزی با اشاره به این که استان های کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، همدان و گلستان وضعیت بارش مناسب تری نسبت به سال زراعی قبل داشته اند، اظهار داشت: در برخی استان ها مانند خراسان رضوی با کمبود بارش مواجه بوده ایم و در استان های دیگر نیز شرایط رشد محصول با توجه به کاهش میزان بارش نسبت به تاریخ مشابه سال قبل، امیدواریم با توجه به فرصت باقیمانده این کمبود بارش ها جبران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز