خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس‌جمهور:

برخی نهادهای حکومتی به دلیل اختلاف سیاسی جلوی تولید کننده را می گیرند/صدا و سیما به جای حمله به یک گروه از مصرف کالای ایرانی حمایت کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۵۵۰

معاون اول رییس‌جمهور گفت: تاسف دارد برخی از نهادهای حکومتی به دلیل اختلافات سیاسی برای تولیدکنندگان مشکل به وجود می‌آورند و چوب لای چرخ آنها می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا در مراسم رونمایی از اولین خودرو تولید شده هیوندای اکسنت در کرمان موتور، اسحاق جهانگیری با تبریک سال نو ابراز امیدواری کرد که در این سال جدید اتفاقات مثبت و خوبی برای کشور رخ دهد.

وی با اشاره به زلزله بم گفت: یکی از بدترین روزهای زندگی من شبی بود که زلزله آمد. اتفاقی که در یک لحظه ۳۰  هزار نفر از مردم زیر آوار رفتند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های هر استان گفت: هر  شهر ظرفیت‌های مختص به خود را دارد و در شهر بم، خرمای مضافتی معروف است اما ما هنوز بعد از این همه سال نتوانسته‌ایم برای تولید‌کنندگان اطمینان خاطر برای فروش محصول به وجود آوریم که در این راستا توصیه‌های لازم به وزیر صنعت و کشاورزی خواهند کرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به صحبت‌های رهبر انقلاب مبنی بر حمایت از کالای ایرانی گفت: هیچ کشوری نتوانسته به توفیق برسد مگر اینکه به محصولات خود احترام گذاشته باشد. نمی‌توانیم بگوییم این محصول تولیدی محترم است اما سرمایه گذار مدیر یا کارگر محترم نباشد. تمام اینها باید ارزش داشته باشد تا ما بتوانیم به محصول نهایی برسیم.

وی ادامه داد: باید برای فروش کالای ایرانی فرهنگ‌سازی کرد. در زمانی که من وزیر صنایع و معادن بودم در یک نظرسنجی که انجام شد مشخص شد که برخی از مردم به این دلیل کالای خارجی مصرف می‌کنند که مصرف آن را نوعی کلاس می‌دادند. بهتر است صداوسیما به جای اینکه از تریبون‌های خود برای محکوم کردن و حمله به گروه خاصی استفاده کند، از مصرف کالای ایرانی حمایت کند.

جهانگیری بر لزوم حمایت مردم از تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: تولید کنندگان نیز باید متعهد باشند تا کالای با کیفیت و قیمت مناسب تولید کنند. ما نباید به صورت انحصاری بازار در اختیار تولید کننده داخلی قرار دهیم که هر کاری دلش خواست انجام دهد و با هر قیمتی که صلاح دانست کالا را عرضه کنند. این نوعی ظلم به مصرف‌کننده است به همین دلیل باید بازار رقابتی در کشور ایجاد کنیم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: تولید کنندگان نیز انتظارات به حقی از ما دارند که یکی از آنها مبارزه با قاچاق است. در دنیا قاچاق یعنی اسلحه، مواد و انسان. اما در کشور ما از موبایل گرفته تا پارچه قاچاق می‌شود. ما در جلسه مبارزه با قاچاق کالا ۵ کالا را اولویت بندی کردیم که با آنها مبارزه کنیم که موبایل یکی از آنها بود. سیستم‌ ثبتی که ایجاد کردیم در راستای همین اقدام بود.

وی ادامه داد: اگر طرف‌های خارجی تمایل دارند در بازار ۸۰ میلیونی در ایران حضور داشته باشند باید با طرف ایرانی مشارکت کنند کاری که امروز در کرمان موتور صورت گرفته است و بعد از آن صادرات محصول است.

جهانگیری اضافه کرد: کالاهایی که وارد می‌شود باید استاندارد خاص خود را داشته باشد و در کشور دارای نمایندگی انحصاری باشند. این طور نیست که کالای بادوام وارد شود اما نمایندگی در کشور نداشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: واقعا تاسف دارد برخی از نهادهای حکومتی برای تولیدکنندگان مشکل به وجود می‌آورند و چوب لای چرخ آنها می‌گذارند. چرا؟ به دلیل آنکه با آنها اختلافات سیاسی دارند. این درست نیست وقتی در این بیابان ۱۰ هزار شغل ایجاد شده است، نگذاریم صنعتگران کار کنند چون با آنها اختلاف سیاسی داریم. این افراد ایستاده اند و دارند کار می‌کنند باید از آنها که این منطقه را آباد کرده اند حمایت کنیم حتی اگر اختلاف سیاسی عمیق باشد.

وی گفت: در همین دوره معاونت اولی من گزارشی به من دادند که در اینجا زمین‌های زیادی گرفتن و این رانت است. از ماهان تا اینجا ۱۰۰کیلومتر فاصله است و چیزی که زیاد است کویر و زمین است. حالا یک مقدار زمین گرفتن بگذارید اینجا را آباد کنند اگر نمی‌توانید خودتان کار کنید چرا  نمی‌گذاریم دیگران کار کنند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز