خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش قیمت اجتناب ناپذیر است/ مواد اولیه تولیدات ایرانی هم با دلار محاسبه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۳۱۶

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: الان مد شده که همه از کالای ایرانی و لزوم حمایت از آن صحبت می‌کنند این در حالی است که همین کالا مواد اولیه خود را از خارج و با قیمت دلار تهیه می‌کند. حتی برای خرید ورق از فولاد اصفهان باید برویم در بورس کالا این مواد را تهیه کنیم که مسلما این بورس نیز تحت نوسانات قیمت دلار است.

فریدون نصیری در گفت‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص تاثیرگذاری قیمت دلار بر روی این صنف گفت: فعلا زود است برای تغییرات قضاوت کنیم اما پیش بینی من این است که با توجه به بالا رفتن قیمت دلار، افزایش مالیات و افزایش قیمت آب و برق و همچنین حقوق کارگران شاهد یک افزایش حداقلی در لوازم خانگی باشیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه تهران ادامه داد: الان مد شده که همه از کالای ایرانی و لزوم حمایت از آن صحبت می‌کنند این در حالی است که همین کالا مواد اولیه خود را از خارج و با قیمت دلار تهیه می‌کند. حتی برای خرید ورق از فولاد اصفهان باید برویم در بورس کالا این مواد را تهیه کنیم که مسلما این بورس نیز تحت نوسانات قیمت دلار است.

وی در خصوص پیش بینی خود مبنی بر افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: من فکر می‌کنم در آینده شاهد افزایش 15 تا 20 درصدی قیمت‌ها باشیم هر چند اگر تولیدکننده‌ای این افزایش قیمت‌ها را نداشته باشد این رضایت وی از بازار نیست بلکه آن تولیدکننده به دنبال حفظ بازار است تا بیش از این وضعیت خراب نشود.

نصیری تصریح کرد: بازار لوازم خانگی دیگر کشش افزایش قیمت را ندارد اما این امر اجتناب‌ناپذیر است.

وی در خصوص مالیات صنف خود گفت: اگر همکاران ما دفاتر قانونی به ممیزان مالیاتی ارائه دهند من مطمئن هستم کمتر از میزان علی الراسی که اداره مالیات تعیین می‌کند پرداخت می کنند هر چند ممکن است این کار برای واحدهای کوچک به صرفه نباشد زیرا نیاز به استخدام حسابدار و تهیه دفاتر دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز