خبرگزاری کار ایران

رسانه رسمی دولت چین:

آمریکا در جنگ تجاری با چین شکست می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۳۵۷

رسانه‌های چین اعلام کردند که چنانچه دولت ایالات متحده تعرفه‌های گمرکی بیشتری بر کالاهای وارداتی از این کشور اعمال کند، چین پاسخی محکم و قاطع به آن خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، رسانه رسمی چین هشدار ایالات متحده را درباره افزایش تعرفه‌های گمرکی به سخره گرفت و اعلام کرد که این دست اقدام‌ها شکست خواهد خورد. این رسانه همچنین اعلام کرد که یگانه گزینه پیش روی چین این است که چنان ضربه‌ای به آمریکا وارد کند که «دردش را از یاد نبرد.»

شینهوا، خبرگزاری رسمی دولت چین، امروز –شنبه- اعلام کرد که «چنانچه ایالات متحده اعلام کند که حاضر به پرداخت هر بهایی است، باید به‌سختی به آن حمله کرد.»

چین روز جمعه هشدار داد که کشورش آماده است «پاسخی شدید» به ایالات متحده بدهد، اگر این کشور به تهدید «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، مبنی بر اعمال ۱۰۰ میلیارد دلار تعرفه گمرکی بیشتر بر اجناس چینی جامه عمل بپوشاند.

چند روز قبل، چین تعرفه‌ای سه میلیارد دلاری بر برخی کالاهای آمریکایی از جمله میوه، آجیل و گوشت خوک اعمال کرد. این اقدام تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ تعرفه‌هایی بر هزار و ۳۰۰ کالای صنعتی، فناوری، حمل‌ونقل و پزشکی چین اعمال کرد.

تنش میان دو اقتصاد بزرگ جهان پس از آن شدت گرفت که ایالات متحده چین را به تجارت ناعادلانه در رابطه با حمایت از مالکیت معنوی متهم کرد. چین این اتهام را رد می‌کند.

رسانه‌های چین که تحت کنترل شدید دولت قرار دارند، به دفاع از کشور خود برآمدند و خود را قربانی گرایش‌های تهاجمی ایالات متحده و اعمال یک‌جانبه و غیرقانونی آن می‌دانند.

روزنامه پیپلز دیلی، روزنامه رسمی حزب کمونیست حاکم بر چین، در مقاله‌ای که در روز جمعه به چاپ رسید آمریکا را به اقدام‌های یک‌سویه و حمایت‌گری تجاری متهم کرد و نوشت: «کاخ سفید به‌طور کامل درک خود را از واقعیت از دست داده است!»

در این بین، روزنامه گلوبال تایمز که زیرشاخه‌ای است از پیپلز دیلی، در مقاله‌ای که روز پنج‌شنبه منتشر شد نوشت: «چینی‌ها از این امر آگاهند که یگانه گزینه پیش روی در حال حاضر این است که چنان ضربه محکمی به آمریکا وارد کند که دردش را از یاد نبرد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز