خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور بیان کرد:‌

ثبات در بازار ارز مهم‌تر از قیمت آن است / سناریوهای مختلف برای خروج آمریکا از برجام مورد بررسی قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۸۰۲

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: کشور ما همواره در 40 سال اخیر از سوی آمریکا تحریم بوده است. هرچند در مقاطعی این فشارها بیشتر از سال‌های دیگر بوده اما بازار IT ما بیشتر بر روی مصرف‌کننده داخلی تکیه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در نشست خبری روسای نظام صنفی رایانه‌ای کشور آخرین برنامه‌های نمایشگاه الکامپ اعلام شد.

ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان اینکه این سازمان توانست در آخرین روزهای سال گذشته مجوز برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ را بگیرد، گفت: همانند سال‌های گذشته این رویداد از ششم تا نهم مردادماه در مجموعه نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و انتظار داریم شاهد استقبال گسترده فعالان حوزه IT کشور باشیم.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سایر سازمان‌های نظام صنفی تمامی انتخابات استان‌ها در آذرماه برگزار شد و هم‌اکنون شورای مرکزی پنجم انتخاب شده و آقای اثنی‌عشری به عنوان ریاست این شورا انتخاب شده‌اند و ما منتظر حکم ریاست جمهوری هستیم.

سعادت ادامه داد: با وجود اینکه این نمایشگاه بین‌المللی است انتظار داریم همانند پارسال شرکت‌های خارجی نیز در آن شرکت کنند اما باید بدانیم که حضور آنها و فرصت‌های تجاری تابع وضعیت اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی کشور است  و این امر تاثیر بسزایی دارد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در پاسخ به سوال ایلنا در خصوص تاثیر خروج آمریکا از برجام و اثرگذاری بازار ارز بر روی فعالیت اعضای این نظام صنفی و نمایشگاه الکامپ گفت: کشور ما همواره در 40 سال اخیر از سوی آمریکا تحریم بوده است. هرچند در مقاطعی این فشارها بیشتر از سال‌های دیگر بوده اما بازار IT ما بیشتر بر روی مصرف‌کننده داخلی تکیه دارد به طوری که بدون احتساب اپراتورها ظرفیت این بازار 45 هزار میلیارد تومان است و بعید می‌دانم این بازار تحت تاثیر این مساله قرار بگیرد.

وی ادامه داد: البته در هفته‌های گذشته جلساتی با برخی از نهادها و سازمان‌ها برگزار شده و سناریوهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است اما در نظر داشته باشید صنعت فاوا یکی از صنایعی بوده که حتی برجام هم نتوانسته تغییری در آن ایجاد کند و همچنان شرکت‌های هایتک آمریکایی با ما مراوده‌ای ندارد.

در ادامه این نشست اثنی‌عشری رئیس شورای مرکزی پنجم درخصوص تاثیرگذاری ارز گفت: از زمانی که دلار تک‌نرخی شده است هیچ خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد و برای تغییر این مساله از یک گفتمان دولتی و دستورالعمل به اجرایی شدن در بازار زمان لازم است. برای فعالین صنف ما قیمت دلار مهم نیست بلکه ثبات آن برای ما ارزشمند است.

وی ادامه داد: مقرر شده شرکت‌های خارجی که قرار است در نمایشگاه حضور پیدا کنند هزینه‌های خود را با قیمت دلار بانک مرکزی به حساب شرکت نمایشگاه‌های کشور واریز کنند.

اثنی‌عشری در خصوص ادغام نمایشگاه تلکامپ و الکامپ گفت: در این خصوص یک سند چند جانبه بین وزارت ارتباطات، صنعت و سازمان نظام صنفی امضا شده است که این ادغام با نظارت سازمان نظام صنفی صورت بگیرد اما واقعیت این است که ماهیت این دو نمایشگاه با یکدیگر تفاوت دارد. در تلکامپ متقاضیان بحث‌های تخصصی و رودررو را دارند اما در الکامپ جنبه عمومی کار بیشتر است ضمن آنکه بیشتر شرکت کنندگان در تلکامپ نیز در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: استقبال از این دو نمایشگاه نشان می‌دهد که هر دو  آنها لازم است به صورت مجزا برگزار شود اما به هر حال ما آماده ادغام آنها هستیم.

وی در خصوص شناسنامه‌دار کردن کالای ICT ‌گفت: این طرح شامل همه کالاها می‌شود. درخصوص نرم‌افزار شرکت‌ها برای حفظ قوانین کپی‌رایت همان موقع اثر خود را ثبت می‌کنند و در بحث سخت‌افزار مانند سوئیک و روتر این کالاها در وزارت صنعت ثبت شده است

اثنی‌عشری ادامه داد: در بحث اپلیکیشن‌های موبایل نیز امروز بیش از 200 هزار اثر در وزارت ارشاد ثبت شده به طور کلی تولیدات نرم‌افزاری فارغ از دستورالعمل‌های دولتی و انتظار مشتری به دلیل حفظ منافع خود در این خصوص پیشگام هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز