خبرگزاری کار ایران

ساماندهی بازار ارز وضعیت مسکن را بهبود می بخشد

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۲۱۲

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، از بهبود وضعیت مسکن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ارسال پالس‌های مثبت از سوی مسئولان، برخورد با نرخ گذاری‌های سلیقه ای وساماندهی بازار ارز وضعیت مسکن را بهبود می بخشد.

به گزارش ایلنا؛ مجید کیان پور با تاکید بر ضرورت تسریع در ساماندهی بازار ارز، گفت: ادامه نابه سامانی ارزی در بخش های مختلف اقتصاد از جمله مسکن به تدریج تاثیر گذار خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: باید گزارش شفاف از وضعیت این بازار از سوی وزیر اقتصاد به مردم داده شود در حالی که که این مسئولیت به بانک مرکزی واگذار شده است.

ساماندهی بازار ارز یکی از پارامترهای کاهش حجم حباب قیمت مسکن است

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ساماندهی بازار ارز یکی از پارامترهای کاهش حجم حباب قیمت مسکن است، تصریح کرد: دولت باید با توجه به سخت شدن شرایط اقتصادی کشور با هر عاملی که به تلاطم در اقتصاد منجر می شود برخورد کند.

وی با تاکید بر اینکه روند نزولی قیمت مسکن به زودی آغاز می شود، گفت: با تخلیه حباب قیمت مسکن رشد معاملات و خروج از رکود ممکن می شود که این موضوع نیازمند تشدید نظارت ها برای برخورد با اعمال نرخ گذاری های سلیقه ای در این بازار است.

بخش قابل توجهی از افزایش قیمت مسکن در ماه های گذشته کاذب بوده است

کیان پور ادامه داد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از افزایش قیمت مسکن در ماه های گذشته کاذب بوده و این گرانی به ایجاد حباب در قیمت مسکن و نهایتا رکود مجدد منجر شده بود این انتظار وجود دارد که با از بین رفتن حباب نرخ ارز به تبع آن قیمت مسکن بازار از بلاتکلیفی خارج و رونق یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه جو روانی حاکم بر بازار وضعیت مسکن را در خواب عمیق فرو برده است، گفت: دوری از اظهارنظرهای غیرکارشناسی مهم ترین اصل برای ساماندهی بازار مسکن است.

وی با تاکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت باید در مسیر بهبود وضعیت معیشت مردم گام بردارند، افزود: بیش از نیمی از حباب قیمت مسکن به علت برخی جوهای روانی ناشی از اظهارنظرهای غیرمنطقی مسئولان است.

بازار نیازمند پالس های مثبت است

 کیان پور تاکید کرد: با ارسال پالس های مثبت و عملکردی به دور از شعار به طور حتم وضعیت بازار مسکن  از تب قیمتی دور شده و بهبود شرایط رخ خواهد داد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت به ویژه تیم اقتصادی آن باید در جهت بهبود وضعیت بازار مسکن تلاش کرده و در مسیر رشد معاملات با توقف گرانی ها گام بردارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز