خبرگزاری کار ایران

آمار فروردین نشان داد:

سهم حقیقی و حقوقی‌ها از معاملات بورس

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۸۸۸

آمارها نشان می‌دهد در فروردین ماه سال جاری، ۵۵ درصد معاملات توسط حقوقی ها و ۴۵ درصد معاملات توسط حقیقی ها در بازار سهام صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا؛ تازه‌ترین اطلاعات معاملات تالار شیشه ای در فروردین ماه ۹۷ مشخص کرد که سهامداران حقیقی ۴۵ درصد خرید ها و فروش‌ها را به خود اختصاص داده اند. این گزارش می‌افزاید: در نقطه مقابل، حقوقی های بازار سهام در مقابل حقیقی ها، سهم ۵۵ درصدی از خرید ها و فروش ها را به نام خود ثبت کردند.

تحرک حقیقی‌ها

این گزارش می افزاید: اشخاص حقیقی طی فروردین ماه مالکیت خود در سهام ۱۱ گروه اضافه کردند که در خالص خریدها، گروه های «صندوق های قابل معامله با ۱۲۳ میلیارد ریال، استخراج نفت، گاز و خدمات جنبی به جز اکتشاف با ۴۴ میلیارد ریال، عرضه برق، گاز و آب گرم با ۲۳ میلیارد ریال، سایر واسطه گری های مالی با ۲۰ میلیارد ریال و قند و شکر با ۱۹ میلیارد ریال در رتبه های یک تا ۵ این فهرست قرار دارند.

تحرک حقوقی‌ها

نگاهی به تحرک حقوقی‌ها در اولین ماه سال ۹۷ مشخص می‌کند، حقوقی‌ها مالکیت خود را در ۳۰ صنعت افزایش داده‌اند و ۵ گروه اول که بیشترین تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی را داشته‌اند شامل: «بانک ها و موسسات اعتباری با ۸۰۱ میلیارد ریال، استخراج کانه‌های فلزی با ۳۰۴ میلیارد ریال، محصولات شیمیایی با ۲۲۰ میلیارد ریال، خودرو و ساخت قطعات با ۲۰۴ میلیارد ریال و فلزات اساسی با ۱۳۰ میلیارد ریال می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز