خبرگزاری کار ایران

پوری‌حسینی:

مقاومت‌ها در اجرای اصل ۴۴ به نفع قانون نیست

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۹۶۲

رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: مجموعه مقاومتها در اجرای اصل ۴۴ توانسته اختلالاتی ایجاد کند که به نفع قانون نیست.

 به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان خصوصی سازی؛ پوری حسینی گفت: موانع موجود در زمینه خصوصی سازی از یک جنس نیست که از جمله آن می توان به مقاومت مدیران خصولتی در شرکتهای واگذار شده اشاره کرد که در مورد اجرای مفاد کامل واگذاری ها به بخش خصوصی سازی موضع می گیرند و همین امر توان ما را در ادامه این روند هدر می دهند.

پوری حسینی افزود: این امر از آن جهت حایز اهمیت است که مجموعه این مقاومتها در اجرای اصل ۴۴ توانسته اختلالاتی ایجاد کند که به نفع قانون نیست.

وی با بیان این که البته همه موانعی که پیش روی خصوصی سازی هستند از جنس مقاومت نیست ادامه داد: پس از آشکار شدن مشکلات بعد از واگذاری، باید تلاش شود تا این موانع و مشکلات رفع گردند.

رییس کل سازمان خصوصی سازی یادآور شد: ما براساس اصل ۴۴، نیروگاه های زیادی را واگذار کرده ایم اما واقعیت تلخ این است که خریداران نیروگاه ها نمی توانند پولی از دولت بگیرند و همین امر خصوصی سازی نیروگاه ها را با شکستی بزرگ مواجه می کند.

وی تصریح کرد: حال باید فکر کرد بعد از انتقال این مجموعه های دولتی به بخش خصوصی چه مشکلاتی گریبان گیر بخش خصوصی می شود.

پوری حسینی تصریح کرد: ما در بحث انرژی و حوزه سلامت برای واگذاری با مشکلاتی مواجه هستیم که نیازمند اراده قویتر در واگذاری و اصلاح امور است، زیرا ادامه روند قیمت حامل‌های انرژی به این صورتی که هست می تواند شرکتهای خصوصی را با مشکلاتی مواجه کند، بنابراین مجلس و دولت باید در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند تا با همتی مضاعف قیمت حامل های انرژی را اصلاح کنند.

وی گفت: اگر خصوصی سازی متوقف شود همه زحماتی که در این مدت انجام شده از بین می رود؛ ما هم اکنون در میانه راه هستیم و هنوز واگذاری های مهمی باقی مانده است، بنابراین امیدواریم در طول امسال با اصلاح مجموعه مشکلاتی که ذکر شد، مجموعه این واگذاری ها با موفقیت انجام شود.

رییس کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی نیز در این گفتگو گفت: ما نباید صرفا به واگذاری سهام دولتی بپردازیم زیرا این تنها یکی از رسالت های اصل ۴۴ است.

فولادگر افزود: بخش مهم‌تر از واگذاری ها، رفع موانع توانمندسازی بخش خصوصی، بهبود فضای کسب و کار، حل مسایل انحصاری، اصلاح ساختار بنگاه ها و ... را شامل می شود که در ۵ بند از سیاست های اصل ۴۴ به آن اشاره شده است.

فولادگر یادآور شد: ما از ابتدای ابلاغ سیاست اصل ۴۴ که بیش از ۱۰ سال از آن می گذرد مجموعه از موفقیت ها را در این زمینه داشتیم که از آن جمله می‌توان به فرهنگ واگذاری‌ها اشاره کرد که محقق شد و نیز مجموعه‌ای از آیین‌نامه‌ها که مدون شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما در بخش نظارت گزارش‌هایی را تقدیم مجلس کرده‌ایم. این گزارش به دولت داده می‌شود تا نکات انحرافی در بحث نقل و انتقالات مشخص و در نهایت رفع شود.

این نماینده مجلس گفت: به دلیل مقاومت مدیران، تقاضاهایی مبنی بر ادامه حضور دولت در این شرکتها مطرح شده که این امر امکان برنامه‌ریزیهای بلندمدت را از سازمان خصوصی سازی می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز