خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل پالایشگاه آبادان به ایلنا خبر داد:

آغاز تولید بنزین یورو ۴ در پالایشگاه آبادان از نیمه دوم اردیبهشت

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۰۵۰

مدیر عامل پالایشگاه آبادان هزینه پروژه را ۳ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: فاینانس پروژه از سوی شرکت چینی ساینوپک و شرکت ایرانی odcc انجام می‌شود.

اسفندیار دائم الذکر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به پروژه ارتقای پالایشگاه آبادان، از آغاز تولید بنزین یورو ۴ در این پالایشگاه از نیمه اردیبهشت خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر در پروژه فاز ۲ پالایشگاه شمع کوبی‌ها انجام شده، مناقصات under ground و above ground انجام شده و بزودی قرارداد‌ها جاری و آغاز می‌شود.

مدیر عامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس با بیان اینکه پالایشگاه از نظر پیشرفت وضعیت خوبی دارد و کار‌ها طبق برنامه انجام می‌شود، تصریح کرد: اتمام کل پروژه ۴ سال زمان می‌برد، البته برخی واحد‌ها مثل واحد تقطیر خیلی زود وارد مدار سرویس می‌شود.

وی هزینه پروژه را ۳ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: فاینانس پروژه از سوی شرکت چینی ساینوپک و شرکت ایرانی odcc انجام می‌شود.

دائم الذکر با بیان اینکه این پروژه برای کاهش تولید نفت کوره است، گفت: با اتمام کار میزان نفت کوره پالایشگاه از ۳۸ درصد به ۲۳ درصد رسیده و تبدیل به بنزین و محصولات میانی و سبک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۱۲ میلیون لیتر بنزین تحویل شرکت پخش می‌دهیم که نسبت به چند ماه گذشته ۲ میلیون لیتر افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز