خبرگزاری کار ایران

دوران لاپوشانی ضعف مدیریتی از کیسه دین و مبارزه با کشورهای خارجی گذشته است/نمی‌شود هم نظامی، هم دانشگاهی و هم اقتصادی بود

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۰۵۷

استاد دانشگاه تهران گفت: اگر می خواهیم شعار حمایت از تولید ملی را اجرایی کنیم باید یک عده از بازیگران از اقتصاد بیرون بروند و جا پای عده دیگر سفت تر شود، نمی شود یک عده هم در دانشگاه هم در نیروهای مسلح و هم در اقتصاد حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهدی باغبان دبیر همایش الگوهای نوین مدیریت کسب و کار در نشست خبری با اشاره به نام گذاری سال ۹۷ به نام حمایت از کالای ایرانی گفت: مهمترین هدف این همایش آسیب شناسی و بررسی خلا موجود بین فضای دانشگاهی و بازار کسب و کار است همواره دانشگاه ما جلوتر از فضای کسب و کار بوده به طوریکه مباحثی در دانشگاه مطرح می شود که در بازار اصلا مطرح نیست و زمینه آن وجود ندارد یا از صنعت روز ما پیشرفته تر است.

وی ادامه داد: در علوم انسانی نیز به مواردی پرداختیم که هنوز به آنها نرسیده ایم به طور مثال الان همه جا اعلام می شود که در نانو ما جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم اما این برتر بودن ما در تولید مقالات است نه صنعت در واقع کشورهای دیگر مقالات ما را می خوانند دستگاه را می سازند و همان را به ما می فروشند.

باغبانی گفت:این کنفرانس برای بررسی همین چالش ها است از مرحله ثبت برند یا شرکت تا تولید نهایی به همین جهت از وزارتخانه های صنعت اقتصاد بخش خصوصی و کار افرین های برتر دعوت خواهیم کرد. به خصوص نقش استار تاپ ها در اقتصاد امروز حتما از چند برند برتر در این حوزه دعوت خواهیم کرد

در ادامه این نشست مجتبی امیری عضو شورای سیاستگذاری این همایش گفت:امروز باید بپذیریم که مدیریت علم است و با سیستم حاج آقایی و غیر عقلانی ان را پیش برد، آن وقت است که در مقابل شوک های خارجی اسیب پذیر خواهیم بود و به درستی رهبر انقلاب بر روی اقتصاد مقاومتی تکیه دارند.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: در کشورمان درامد به ریال و هزینه به دلار است موسسات سازمانها و نهادهایی در این ۴۰ ساله وجود داشتند که از انواع و اقسام معافیت تها بهره می بردند.

وی افزود:دیگر نمی شود ضعف مدیریت خود را از کیسه دین و مذهب و منافع ملی و به اسم مبارزه با قدرت های جهانی مایه لاپوشانی کرد. نتیجه اینگونه رفتارها این شد که امروز کالای با کیفیت کم داریم و با عدم اقبال مردم و خروج انحصار از محصولات اینگونه واحد ها شاهد تعطیلی و بیکار شدن تعداد زیادی از کارگران و کارشناسان هستیم این حق مردم ما است که ارزان تر و با کیفیت تر زندگی کنند.

استاد دانشگاه تهران افزود: اگر می خواهیم شعار حمایت از تولید ملی را اجرایی کنیم باید یک عده از بازیگران از اقتصاد بیرون بروند و جا پای عده دیگر سفت تر شود، نمی شود یک عده هم در دانشگاه هم در نیروهای مسلح و هم در اقتصاد حضور داشته باشند.لازم است که در این خصوص بازنگری صورت بگیرد ما امروز به ادمهایی مانند ایروانی خیامی که دارای ابتکار و انگیزه باشند نیاز داریم، نه اینکه هم پست باشد هم پول و قدرت و تازه به جایی حساب پس داده نشود اینگونه کشور از این بحرانها خارج نمی شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز