خبرگزاری کار ایران

احداث خط لوله گاز ایرانشهر – چابهار به لحاظ امنیتی اهمیت دارد

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۳۴۴

حاتمی گفت: اجرای این پروژه علاوه بر اشتغال‌زایی و گازرسانی به منطقه در زمینه صادرات گاز و رفع محرومیت و همچنین پایدار شدن امنیت منطقه حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ امیرسرتیپ امیرحاتمی در مراسم امضای قرارداد خط لوله گاز ایرانشهر – چابهار بین وزارت نفت و وزارت دفاع اظهار داشت: این قرارداد یک کار اقتصادی است اما آثار امنیتی و اجتماعی نیز دارد.

وی بابیان اینکه مکران سواحل طولانی دارد که کمتر به آن توجه شده تصریح کرد: بعد از سفر رهبری به مکران بر توسعه منطقه تاکید شد و در همین راستا کارگروهی با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد و با توجه به اینکه نیروهای مسلح در رابطه با این موضوع پیشرو بوده‌اند دبیری این کارگروه به وزارت دفاع سپرده شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه اقدامات متعددی از سوی دولت جهت توسعه و عمران مکران انجام شده گفت: راه‌های خوب، بنادر و زیرساخت‌ها درمنطقه نیاز به احداث داریم تا ظرفیت‌ها فعال شود و یکی از این زیرساخت‌ها نیز محرومیت زدایی از منطقه و افزایش تولید پتروشیمی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی نیروهای مسلح علاقمند به اجرای‌این پروژه بوده است افزود: ما نیز به عنوان وزارت دفاع مصمم هستیم که کمک کنیم تا پروژه در زمان مقرر اجرا شود.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه علاوه بر اشتغال‌زایی و گازرسانی به منطقه در زمینه صادرات گاز و رفع محرومیت و همچنین پایدار شدن امنیت منطقه حائز اهمیت است.

حاتمی با بیان اینکه بیکاری و عدم توسعه یافتگی مستمسکی برای توسعه ناامنی در منطقه و بهره‌برداری از آن است یادآور شد: با اجرایی شدن این پروژه ما می‌توانیم به مجموعه اهداف مهم  فوق ‌الذکر دست یابیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز