خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه فروشندگان و بنکداران مواد غذایی:

هنوز میزان افزایش قیمت در مواد غذایی مشخص نیست/ هیچ کالای غذایی با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد نشده است

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۵۲۹

رئیس اتحادیه فروشندگان و بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه هنوز میزان افزایش قیمت در مواد غذایی مشخص نیست، گفت: هنوز به هیچ کدام از تاجران صنف مواد غذایی دلار ۴۲۰۰ تومانی داده نشده است و اجناسی که امروز در بازار وجود دارد از قبل وارد کشور شده است.

محمدآقاطاهر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت این صنف در بازار گفت: ما نیز متاثر از هیجانات در بازار ارز دچار سردرگمی شده و هنوز نمی‌دانیم وضعیت برخی از کالاهای اساسی مردم در حوزه مواد غذایی چگونه است.

وی اظهار داشت: برخی از مواد غذایی که از خارج از کشور به صورت قاچاق وارد می‌شد همچنان دارد وارد می‌شود و هیچ مشکلی ندارد و با قیمت دلار بازار آزاد محاسبه می‌شود اما در حوزه مواد غذایی مانند برنج و چای هنوز هیچ اتفاقی صورت نگرفته و هنوز واردکنندگان نمی‌دانند که آیا به آن‌ها دلار ۴۲۰۰ تومانی اختصاص پیدا می‌کند یا خیر؟ و یا اینکه بخشی از این واردات را دولت پوشش خواهد داد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و بنکداران مواد غذایی یادآور شد: به کارخانجات اعلام کردند که تا پایان فروردین ماه افزایش قیمت نداشته باشند اما الان نشانه‌هایی در بازار وجود دارد که ناشی از افزایش قیمت مواد غذایی در روزهای آینده است.

وی ادامه داد: این یک فرمول جا افتاده در کشور ما است که کارخانه‌های تولیدی هنگامی که می‌خواهند قیمت تولید خود را افزایش دهند شروع به کاهش عرضه در بازار می‌کنند اکنون نیز با همین وضعیت مواجه هستیم. به طور مثال روغن اکنون به شدت کم شده است و انتظار می‌رود به زودی قیمت‌ آن افزایش پیدا کند از طرف دیگر شایعاتی شنیده شده مبنی بر اینکه قیمتی که کارخانه فاکتور می‌کند بیش از قیمت درج شده بر روی کالا است که در صورت وجود مستندات به طور حتم شکایت خواهیم کرد.

آقاطاهر تصریح کرد: ما هر ساله با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان افزایش قیمت داریم و امسال نیز با وجود افزایش ۴۰۰ تومانی قیمت دلار باید انتظار یک جهش قیمت را که ناشی از این دو مقوله است را شاهد باشیم هر چند نمی‌توان هیچ پیش‌بینی در این خصوص انجام داد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و بنکداران مواد غذایی گفت: ما سال‌های قبل با توجه به افزایش مالیات‌های حامل‌های انرژی می‌دانستیم که ۱۵ درصد افزایش قیمت خواهیم داشت اما امسال هیچ پیش‌بینی را نمی‌توان کرد.

 وی تصریح کرد: هنوز به هیچ کدام از تاجران صنف مواد غذایی دلار ۴۲۰۰ تومانی داده نشده است و اجناسی که امروز در بازار وجود دارد از قبل وارد کشور شده است.

 گفتگو از:نیما لاله

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز