خبرگزاری کار ایران

بهمن عبداللهی خبر داد:

سه پیشنهاد بخش تعاون برای تعامل با سازمان محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۶۳۲

رییس اتاق تعاون ایران با اعلام آمادگی بخش تعاون برای تعامل و همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست، سه پیشنهاد به رییس این سازمان ارائه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اتاق تعاون ایران، بهمن عبداللهی در نشست مشترک با رییس سازمان حفاظت محیط زیست و اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران اظهار کرد: نتایج پایش پارسال نشان می دهد شرکت های فعال در حوزه آبرسانی، مدیریت پسماند و فاضلاب و فعالیت های تصفیه آب، بدترین و سخت ترین شرایط را به لحاظ محیط کسب و کار دارند.

وی پیشنهاد کرد: بخش تعاون می‌تواند متولی اجرای بخشی از آموزش های مورد نظر سازمان حفاظت از محیط زیست باشد؛ بدینگونه که هم اعضای تعاون آموزش های لازم در چارچوب توسعه و حمایت از محیط زیست را فرا گیرند و هم بخش تعاون متولی فعالیت های آموزشی در زمان واگذاری تصدی گری ها باشد.

عبداللهی درباره پیشنهاد دوم توضیح داد: بخشی از فعالیت های تعاون در حوزه تصدی گری است که با توجه به پراکندگی تعاونی ها در کشور می تواند در انجام فعالیت های مرتبط، تعامل و همکاری خوبی با سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشد.

رییس اتاق تعاون ایران ادامه داد: حدود 75 درصد حمل و نقل درون شهری و برون شهری کشور در اختیار بخش تعاون است، اتاق تعاون می تواند از محل اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی و مجری در چارچوب نوسازی این ناوگان اقدام کند.

وی پیشنهاد کرد این موارد در قالب یک تفاهم‌نامه بین اتاق تعاون ایران و سازمان حفاظت محیط زیست امضا شود.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرمابی در این نشست به تولید سالیانه یک میلیون و 500هزار تن ماهی در کشور اشاره و اعلام کرد: 600 هزار تن از این رقم ها، صید جنوب و شمال و 210هزار تن دیگر از آن ماهیان گرمابی است.

حسن آقازاده به فعالیت 70 درصد از تعاونی‌ها در حوزه شیلات و ماهیان اشاره و همکاری سازمان محیط زیست در آب‌رسانی به شهرهای مختلف را خواستار شد.

آقازاده ممنوعیت هر گونه فعالیت آبزی‌پروری در استان خوزستان را مشکل زا توصیف کرد و گفت سطح زیرکشت ماهیان گرمابی در خوزستان 16 هزار هکتار است که سه هزار و 200 شغل را پدید آورده است.

به گفته وی، با ارائه مجوز تولید ماهی تیلا‌پیلا نگران امنیت منابع آبی در کشور هستیم و با ارائه این مجوز برای تولید دیگر ماهی‌ها از جمله قزل‌آلا مشکل ایجاد می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران نیز گفت: در هفت میلیون و 500 هزار کندو کشور، 80 هزار زنبور عسل گرده افشانی می‌کنند.

عفت رییسی اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته از برخی مراتع به دلیل نادر بودن گیاهان محافظت شد و از ورود زنبور و گرده افشانی آنها به این بخش‌ها جلوگیری و این موضوع باعث شد بسیاری از گونه‌های نادر و منابع خاکی کشور از بین برود.

وی از سازمان محیط زیست خواست برای ممانعت از کاهش و از بین رفتن منابع طبیعی و ملکه‌های زنبور عسل در این سیاست بازنگری شود.

رییسی گفت: به دلیل مشکلاتی که وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست در بخش‌های مختلف مراتع برای زنبورداران ایجاد کرده‌اند، امسال تکثیر چندانی در حوزه زنبور عسل اتفاق نیفتاد.

مدیرعامل اتحادیه خوراک‌های دامی گفت: اکنون در کشور 650 کارخانه خوراک دام با یک سوم ظرفیت فعالیت دارند و فقط هشت درصد تامین خوراک دام کشور را بر عهده داریم.

مهدی مسعودی افزود: وجود خوراک‌های دامی وارداتی باعث شده است طعم و مزه مرغ و گوشت تولیدی لذیذ نباشد؛ در حالی که اگر از کارخانه‌های خوراک‌های دامی در کشور حمایت شود مزه و طعم مرغ و گوشت‌های تولیدی بسیار بهتر می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه خوراک‌های دامی گفت: ظرفیت تولید کارخانه‌های خوراک دام 20 میلیون تن است، اما فقط هشت میلیون تن در کشور تولید می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری نیز گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست می‌تواند با ایجاد بحث‌های بوم‌گردی در مناطق حفاظت شده به اقتصاد گردشگری کشور کمک کند.

حسین رضایی افزود: در سازمان صنایع دستی و گردشگری هنوز اتحادیه تعاونی‌ها در شورای برنامه‌ریزی تشکیل نشده و ما نتوانسته‌ایم در این بخش موفق باشیم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فولاد نیزگفت: اتحادیه فولاد در کشور توانسته است جزو پنج دسته بزرگ تولیدکننده فولاد در دنیا باشد.

فاضل همامی افزود: تعاونی‌های مربوط به سازه‌های پتروشیمی توانسته اند 45 درصد از پتروشیمی کشور را به خود اختصاص دهند و بلبرینگ همه طرح‌های خودروسازی کشور را به تنهایی تولید کنند.

همامی تاکید کرد سازمان محیط زیست می‌تواند به جای تعطیل کردن کارخانه‌های پتروشیمی و فولاد برای جلوگیری از آلودگی هوا از حسگرهای تشخیص دود استفاده کند و در عوض، بسته‌های تشویقی ارائه کند.

رییس کمیسیون اتحادیه‌های حمل و نقل اتاق تعاون نیز اعلام کرد: 70 درصد جابجایی‌های حمل و نقلی در بخش تعاون انجام می‌شود.

احمد هاشمی گفت: متاسفانه یکی از معضلات اصلی در این بخش که به نوعی از دغدغه‌های اصلی دولت نیز به شمار می‌رود، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل است. اکنون 90 درصد خودروهای سنگین و 50 درصد بخش تاکسیرانی فرسوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز