خبرگزاری کار ایران

ایران و چین برای ساخت پارک پتروشیمی تفاهم‌نامه امضا کردند

کد خبر : ۶۱۵۹۸۹

شرکت ملی صنایع پتروشیمی و فدراسیون صنایع شیمی و پتروشیمی چین برای ساخت پارک پتروشیمی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رضا نوروززاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و لی شان شونگ، رئیس هیئت مدیره فدراسیون صنایع شیمی و پتروشیمی چین (CPCIF) شامگاه دوشنبه (سوم اردیبهشت‌ماه) تفاهم‌نامه ساخت یک پارک پتروشیمی جدید را امضا کردند.

حسین علیمراد، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره امضای این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌‌نامه به دنبال توافق رؤسای جمهوری ایران و چین درسال ۹۴ مبنی بر گسترش همکاری‌های دوکشور در بخش انرژی به‌ویژه صنعت پتروشیمی امضا شد و قرار است شرکت‌های چینی در بخش‌های مختلف، نحوه سرمایه‌گذاری و همکاری‌های خود در این پارک را اعلام کنند.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت NDRC به نمایندگی از دو کشور زمینه ارتقای همکاری‌های دو کشور در بخش پتروشیمی را نهایی خواهند کرد و پارک جدید پس از بررسی‌های کارشناسی و دقیق جانمایی می‌شود و نحوه فعالیت و نوع محصول تولیدی با توجه به شرایط محل از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام خواهد شد.

علی‌مراد ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان متولی توسعه درصنعت پتروشیمی کمک خواهد کرد تا بهترین محل و طرح‌ها مشخص شود و مکان‌یابی از سوی شرکت‌های چینی آغاز شده و به‌زودی پیشنهادهای خود را اعلام خواهند کرد؛ در صورت تایید وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی مراحل بعدی همکاری‌ها انجام خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز