خبرگزاری کار ایران

علی اوسط هاشمی:

نباید اجازه بدهیم دلالان بازار را هدایت کنند/ نمی‌گذاریم تولیدکنندگان شیرخام ناامید شوند

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۰۲۵

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از صرفه‌جویی ارزی در صادرات شیرخشک و خامه خبرداد.

به گزارش ایلنا، علی اوسط هاشمی امروز در حاشیه بازدید از و خط تولید کره لاکتیکی از شرکت لبنیات پاک افزود: ایران در تولید کره‌مصرفی نیازمند واردات است طوری‌که سالانه ۴۵ هزارتن کره به ارزش ٣٠٠ تا ۴٠٠ میلیون دلار به کشور وارد می‌شود. طبق آمار سال ٩۴ سالانه بیش از ٩ میلیون تن شیرخام در کشور تولید می‌شود که باید از این ظرفیت‌ها برای افزایش تولید بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه یک ششم کره کشور تولید داخلی است، تصریح کرد: این شرکت لبنیاتی که سال گذشته خط تولید کره لاکتیکی در ایران را راه اندازی کرد ظرفیت اسمی تولید سالانه ٧ هزارتن را دارد در حالی که سالانه یک هزارتن تولید دارد. در حال حاضر کره چلوکبابی به جای کره صبحانه به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

اوسط هاشمی تصریح کرد: سال ٩۶ طرح حمایتی خرید شیر خام در ٨ استان اجرا شد که تا پایان سال حدود ٢٠٣ هزار تن شیر خام به ارزش ٢. ۶ میلیون ریال از دامداران خریداری شد که از این میزان شیر خام ١۵ هزارو ٨٩٢ تن شیر خشک و ١٧ هزارو ۶١١ تن خامه تولید شده است.

این مقام مسئول یادآورشد: سازمان مرکزی تعاون روستایی از سال ٩٣ در خریدحمایتی و تنظیم بازار شیرخام نقش داشته است.

هاشمی با اشاره به اینکه نباید اجازه بدهیم دلالان بازار را هدایت کنند، گفت: تلاش داریم قیمت شیرخام را به سمتی سوق دهیم که هیچ تولید کننده‌ای نسبت به آینده خود ناامید نباشد. در کنار تولید و اشتغال باید به دنبال توسعه صنایع تبدیلی و بازار باشیم چراکه در روند افزایش تولید تاثیرگذارند.

وی براین باور است که بازنگری در تعرفه گذاری به نفع تولید است.

اوسط هاشمی با بیان اینکه تنظیم بازار در مدت پنج سال باید محقق شود، گفت: این سازمان آمادگی دارد از هر شرکتی که در کاهش واردات، خروج ارز از کشور، تولید جدید، افزایش بهره‌وری و اشتغال ورود پیدا کرده، حمایت لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز