خبرگزاری کار ایران

افزایش قیمت نفت در اثر تنش‌های ژئوپولیتیک

کد خبر : ۶۱۶۵۵۳

به‌خاطر تنش‌های ژئوپولیتیک، از جمله چشم‌انداز تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران، قیمت نفت روز گذشته که از افزایش بیش از سه سال گذشته خود پایین آمده بود دوباره سیر صعودی گرفت.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، قیمت نفت روز گذشته -چهارشنبه- به‌رغم داده‌هایی که نشان از ذخایر سوخت ایالات متحده می‌داد افزیش یافت. این در حالی است که به‌خاطر تنش‌های ژئوپولیتیک، از جمله چشم‌انداز تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران، قیمت نفت روز گذشته که از افزایش بیش از سه سال گذشته خود پایین آمده بود دوباره سیر صعودی گرفت. 

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، در طی سفرش به واشنگتن بسیاری از سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، را به چالش کشید و گفت که درست است توافق هسته‌ای با ایران بی‌نقص نیست، اما باید تا زمانی که توافق جایگزینی شکل گیرد آن را حفظ کرد. این در حالی است که ترامپ به‌تندی از برجام انتقاد کرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در تاریخ ۱۲ ماه مه باید درباره اعمال دوباره تحریم‌ها علیه تهران تصمیم بگیرد، امری که می‌تواند نخستین قدم در برهم‌زدن این توافق باشد. 

بازار به نگرانی‌ها درباره تولید نفت ونزوئلا نیز واکنش نشان داد. شرکت نفتی «چورون» هیئت اجرایی خود را پس از آن‌که دو نفر از کارگرانش به‌خاطر مشاجره بر سر قرارداد با شرکت نفت دولتی پی‌دی‌وی‌اس‌ای به زندان افتادند از ونزوئلا خارج کرد. این خبر را چهار منبع که با این مقوله آشنایی داشتند اعلام کردند. 

«جین مک‌گیلیان»، معاون مرکز تحقیقاتی تردیشن انرژی گفت: «خطر ژئوپولیتیک در بازار اهمیت بسیاری دارد. حتی با توجه به ارقام وزارت انرژی ایالات متحده نیز نتوانسته اطمینان و تعادل را به عرضه جهانی بازگرداند.»

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز