خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست با تولید کنندگان و عرضه کنندگان کفش تبریز

کد خبر : ۶۱۶۵۷۳

پس از بازدید رییس جمهور از بازار کفش و چرم تبریز و در راستای اجرای دستور ایشان، با اقدام وزیر صنعت معدن و تجارت نشست کارشناسی با تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کفش تبریز با حضور نجفی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و نمایندگان کیف و کفش استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش‌ایلنا، این جلسه صبح امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ، جمعی از مسئولان استانی و مدیران اتحادیه‌ها و انجمن‌های تولیدی کفش و چرم تبریز در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه صادق نجفی با قدردانی از حضور رئیس‌جمهور در بازار کفش تبریز و حمایت ایشان از تولید داخلی گفت: باید از این فرصت برای ارتقای جایگاه برند کفش تبریز و تبدیل شدن آن به یک برند جهانی استفاده شود.

وی در ادامه پس از شنیدن مشکلات و دغدغه‌های مطرح شده در صنعت چرم و کفش تبریز افزود : جلسه ویژه‌ای در چند روز آینده برای ارائه جمع بندی‌های انجام شده و اتخاذ تصمیم با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار خواهد شد وگزارش آن به استحضار ریاست جمهوری خواهد رسید.

وی نقش هدایت کننده ها شرکتهای مادر را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و گفت: تولیدی های کوچک با اتصال به این هدایت کننده ها و تقویت خود به شرایط بهتری خواهند رسید.

نجفی با اشاره به مشکلات مطرح شده در این جلسه گفت: بخشی از این مشکلات در حوزه وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت و برخی دیگر در استان قابل بررسی و حل شدن است.

وی با اشاره به تدوین شیوه نامه حمایت از کفش تبریز در جلسه مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از تمام اختیار سازمان صنایع کوچک که به استان ها تفویض شده در جهت حمایت از صنعت کفش تبریز بهره خواهیم برد.

نجفی موافقت با پیشنهاد ایجاد شهرک تخصصی کفش تبریز را پس از اخذ موافقت از وزیر صنعت معدن وتجارت اعلام کرد و گفت : برای ایجاد شهرک تخصصی با توجه به موافقت وزیر محدودیتی وجود ندارد و از تمام توان شرکت شهرکهای صنعتی در این خصوص استفاده می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نتایج حاصل از کمپین" کفش خارجی عرضه نمی‌شود" در فروشگاه های عرضه کفش تبریز را بسیار مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: این کمپین توانست مقبولیت تولیدات تبریز را افزایش دهد.

صادق نجفی از انجمنها و اتحادیه های تولیدی کفش تبریز خواست مهارت آموزی و کار آموزی را با قوت ادامه دهند تا در آینده با مشکل کمبود نیروی کار ماهر و متخصص در این صنعت مواجه نباشند.

نبود تبلیغات و بازاریابی مناسب ، قاچاق ، مشکلات مربوط به مالیات برارزش افزوده ، نداشتن ضمانت و گارانتی و خدمات پس از فروش در این صنعت ، فرسودگی ماشین آلات ، نرخ بالای تسهیلات اعطایی سیستم بانکی ، کوچک بودن و عدم تمرکز واحدهای تولیدی کفش در یک محل ، عدم مرغوبیت چرم تولید داخل ، زمان طولانی بازگشت سرمایه برای تولید کنندگان چرم داخل کشور از جمله مشکلات عمده‌ای بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد راهکارهای لازم برای همه موارد مطرح شده تدوین ودر جلسه با وزیر صنعت معدن و تجارت مطرح خواهدشد .

در این جلسه همچنین بازاریان و تولیدکنندگان از حضور دکتر روحانی و دستور پیگیری ایشان به وزیر صنعت،معدن و تجارت قدردانی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز