خبرگزاری کار ایران

در فروردین‌ماه رخ داد؛

کاهش حجم معاملات مسکن در شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۷۱۱

حجم معاملات مسکن شهر تهران در فروردین ماه کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایلنا، بانک مرکزی در گزارش «تحولات مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال 1397» که امروز منتشر کرد، کاهش حجم معاملات مسکن تهران در ماه فروردین را عادی و علت آن را تعطیلات نوروزی اعلام کرد.

همچنین متوسط قیمت خرید و فروش یک‌متر زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 55 میلیون و 300 هزار ریال اعلام شد که نسبت به ماه پیش از آن و مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 20 درصد، کاهش و 29.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

ماه گذشته همچنین بیشترین معاملات مسکن به ترتیب در مناطق پنج، دو، چهار و 10 انجام شد و منطقه پنج با ثبت 46.7 درصد و منطقه 19 با ثبت چهار درصد به ترتیب بیشترین و کمترین رشد متوسط قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه سال پیش را تجربه کردند.

شاخص اجاره بهای مسکن شهر تهران نیز در فروردین‌ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال پیش 9.3 درصد رشد نشان می‌دهد.

بنا به اعلام بانک مرکزی، ماهیت یک‌ساله قراردادهای اجاره و اثرپذیری شاخص اجاره بهای مسکن از سیاست‌های کنترل و مهار تورم، سبب تغییر اجاره بها با تحولات نرخ تورم در کشور شده است. سهم هزینه مسکن از مجموع هزینه های خانوار در محاسبات شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی معادل 33.1 درصد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز