خبرگزاری کار ایران

جانباز:

تاثیر مثبت شبکه های اجتماعی بر ارتباط بی واسطه با مصرف کنندگان آب

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۱۹۹

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به کیفیت آب استاندارد گفت: با وجود شبکه‌های اجتماعی چالش‌های کیفیت آب بی‌واسطه در اختیار همه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمیدرضا جانباز در سومین جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌های بهره‌برداری و نگهداری در صنعت آب و فاضلاب کشور گفت: جهت تامین خدمات پایدار باید به موضوع مدیریت تقاضا به صورت جدی پرداخته شود هنوز در مبانی علمی و ضرورت‌ها جای کار دارد. ضمن اینکه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باید به عنوان یکی از محورها مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: ما باید شرکت‌ها را ترغیب کنیم که در چالش‌های پیش رو سرویس و خدمات مطمئنی ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به چالش‌های حوزه بهره‌برداری در صنعت آب و فاضلاب تصریح کرد:‌ ما در منطقه شاهد تغییر اقلیم هستیم اکنون خشکسالی حادثه غیرمترقبه‌ای نیست باید بپذیریم که در اقلیم گرم و خشک و میزان بارش‌ها نه تنها افزایش پیدا نمی‌کند بلکه کاهش می‌یابد باید بدانیم که رشد فزاینده تقاضا را در کشور داریم. بنابراین باید با سازگاری با کم آبی مساله را حل کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی طرح آبرسانی در کشور انجام شده که تجربه خوبی در این خصوص به دست آورده‌ایم تصریح کرد: تجهیزاتی که تاکنون از خارج از کشور وارد می‌شد داخلی سازی شده اما از حیث استفاده از تجهیزات داخلی هنوز نیازمند کار بیشتری هستیم که در این خصوص دانشگاهیان باید دست به کار شوند.

جانباز با بیان اینکه مدیریت تقاضا، شبکه هوشمند، مدیریت فشار، کاهش آب بدون درآمد برنامه‌های مهمی هستند افزود: مهم‌تر از آن اینکه به موضوعات اجتماعی و چگونگی تعامل با این افراد در این بخش پرداخته شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با ارتقای سطح انتظارات مردم مواجهیم ادامه داد: اکنون 92.5 درصد جمعیت بخش شهری و بیش از 80 درصد بخش روستایی از شبکه مدرن استفاده می‌کنند اما هنوز مشکلات داریم مساله مهم این است که خدمات ما در کلیه شهرها و روستاها فراگیر شود.

وی با بیان اینکه ما نیازمند تحرک عمده در بخش فاضلاب کشور هستیم یادآور شد: مساله مهم بعدی تامین بدون وقفه آب به مردم است نمی‌توان لحظه‌ای آب را قطع کرد. باید همواره به فکر تامین پایدار نیاز مردم باشیم.

جانباز خاطرنشان کرد: موضوع بعدی کیفیت آب استاندارد است اکنون شبکه‌های اجتماعی افزایش پیدا کرده و چالش‌ها بی‌واسطه در اختیار همه قرار می گیرد ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم و در موضوع افزایش خدمات باکیفیت گام جدی برداریم.

وی همچنین بر لزوم ایجاد زمینه برای مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های آب و فاضلاب و بهره‌برداری اشاره و اظهار داشت: فضای وسیعی در زمینه بهره‌برداری وجود دارد که می‌توان در زمینه کنترل کیفی، جلوگیری از آلودگی آب، بازچرخانی، پساب، هوشمند سازی، مدیریت انرژی، بهره‌برداری و ارتقای تاسیسات موجود و واگذاری فعالیت‌ها، فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف و تاکید بر استفاده از ساخت داخل از جمله اهداف ما است گفت: مساله، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و انجام فعالیت‌ ‌ها است به سمتی می‌رویم که به جای قراردادهای کوچک به سراغ قراردادهای بلندمدت برویم. یعنی این فضا برای بخش خصوصی وجود داشته باشد که به جای ما به مشترکین محصول ارائه دهند.

مدیرعامل آبفای کشور در ادامه به اختصاص سهم مناسبی از بودجه عملیاتی جهت خرید تضمینی اشاره و اظهار داشت: باید 90 درصد بودجه عملیاتی سهم خرید تضمینی طرح‌های توسعه‌ای شود. ضمن اینکه قراردادها با بخش خصوصی بلندمدت شده و در زمینه ساخت تصفیه‌خانه فعالیت داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز