خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

استراتژی بازار سرمایه در صورت خروج احتمالی آمریکا از برجام

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۱۱۰

در صورتی که سرمایه گذاران پس از خروج احتمالی آمریکا از برجام به کمک نیاز داشته باشند، صندوق تثبیت بازار سرمایه مطابق ماده 28 قانون رفع موانع تولید از بازار حمایت می کند.

به گزارش ایلنا، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با توجه به توان بالای سودآوری بازار سرمایه، درباره پیامدهای خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته ای برجام نگرانی خاصی نداریم.

شاپور محمدی در حاشیه گشایش نخستین مرکز مشاوره سرمایه گذاری بورس گفت: در صورتی که سرمایه گذاران پس از خروج احتمالی آمریکا از برجام به کمک نیاز داشته باشند، صندوق تثبیت بازار سرمایه مطابق ماده 28 قانون رفع موانع تولید از بازار حمایت می کند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: افرادی که به صورت استراتژیک در بازار حضور دارند، افق سرمایه گذاری بلندمدت دارند و بنابراین جای هیچ نگرانی نیست.

دکتر محمدی تصریح کرد: وظیفه همه، بیان واقعیت های اقتصادی است و واقعیت این است که اقتصاد ما قوی تر از گذشته و سودآوری شرکت ها نیز نسبت به سال های پیش بیشتر شده است.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار ابراز امیدواری کرد در هر شرایط مرتبط با برجام، بازار سرمایه مسیر بلندمدت خود را دنبال کند و شاهد تنوع بخشی در فعالیت های بورس باشیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار یادآوری کرد: وقتی ترامپ رییس جمهوری آمریکا شد، در مصاحبه ای اعلام کردم تاثیر حضور وی بر بازارها بلندمدت نخواهد بود و دیدیم که در ادامه، بازار رشد زیادی را تجربه کرد.

وی تاکید کرد در بازار سرمایه، توان سودآوری شرکت ها تعیین می کند در بلندمدت به چه سمت و سویی می روند اما تاثیر حرکت هایی مثل خروج آمریکا از برجام کوتاه مدت است.

صندوق های تثبیت بازار و توسعه بازار آماده است

دبیر شورایعالی بورس گفت: اگر در پی تصمیم آمریکا برای خروج از برجام تاثیر محدودی نیز اتفاق بیفتد، با تحلیل منطقی به مصاف آن می رویم و فراموش نمی کنیم نظیر چنین مسائلی در گذشته نیز اتفاق افتاده و کشور توانسته است روابط بین المللی خود را حفظ کند.

وی درباره سکون این روزهای بازار و بلاتکلیفی برخی فعالان اقتصادی یادآوری کرد: بازار همواره با تصحیح هایی همراه است و وقتی مدتی را با رشد سپری می کند، ممکن است تصحیح هایی در قیمت ها صورت پذیرد.

این تصحیح ها ممکن است به دلایل سیاسی، اقتصادی و حتی شرکتی باشد و چنین مسائلی طبیعی و در چارچوب مکانیسم بازار است اما اگر جایی نگرانی بی دلیلی به وجود آید، آنگاه صندوق تثبیت بازار و صندوق توسعه بازار وارد عمل می شوند.

دکتر محمدی اضافه کرد: هر جا احساس شود عده ای اخباری را بیش از اندازه مهم جلوه داده اند یا قصد دارند سهام خوب را از دست دیگران خارج کنند، صندوق های یاد شده وظایف نظارتی و حمایتی خود را انجام می دهند.

سخنگوی سازمان بورس در پاسخ به پرسشی درباره وجود 2 نرخ برای دلار در بورس کالا، تصریح کرد: ملاک عمل بورس دلار 4200 تومانی است و سیاست دولت در بازارها باید رعایت شود.

دکتر محمدی تاکید کرد نوسان های مقطعی در بازار ممکن است متاثر از قیمت کالا در بازارهای بین المللی، هزینه حمل و نقل، کم یا زیاد شدن عرضه و تقاضا و غیره باشد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره شرکت های خارجی حاضر در بورس ایران، گفت: در قانون، چگونگی حمایت از سرمایه گذاران خارجی، تخصیص ارز برای آنها، چگونگی افزایش سرمایه آنان و غیره مشخص شده است و اطمینان می دهیم حتی در صورت خروج آمریکا از برجام، کنار سرمایه گذاران خارجی می ایستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز