خبرگزاری کار ایران

محمدعلی ملبوبی:

وظیفه دولت تامین غذای کافی و اطمینان از سلامت آن است/ هیچ نظارتی در بخش تولید محصول وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۸۷۰

رئیس کارگروه ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تاکید کرد که وظیفه دولت تامین غذای کافی و اطمینان از سلامت آن است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مراسم افتتاح شبکه شمس(شبکه محصول سالم) امروز بعد از ظهر شنبه ۲۲ اردیبهشت با حضور مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری و محمدعلی ملبوبی رئیس کارگروه ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و انجمن صنفی تولیدکنندگان کود آلی و زیستی کشاورزی در سالن شیخ بهایی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

رئیس کارگروه ستاد زیست فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: اول انقلاب ۱۴ میلیون تن تولید مواد غذایی داشتیم که در حال حاضر به ۱۱۰ میلیون تن رسیده اما به کیفیت و سلامت آن توجه نکرده‌ایم. وظیفه دولت تامین غذای کافی و اطمینان از سلامت آن است.

ملبوبی افزود: شبکه محصول سالم باید به صورت کاملا خصوصی اداره شود. سه زنجیره ارزش از مزرعه تا سفره وجود دارد که با هم مرتبط هستند. تولید نهال، تولید محصول و تولید غذا است که در سومین مورد وزارت بهداشت بر آن نظارت دارد و پروانه بهره‌وری برای آن صادر می‌کند اما در بخش تولید محصول هیچ نظارتی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه هزینه سلامت در کشور بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه بیماران سرطانی را می‌دهیم، ۳ هزار میلیارد تومان کود شیمیایی و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه کوتاه شیمیایی می‌دهیم و این ثروت ملی است که در این میان از بین می‌رود.

ملبوبی درباره فعالیت‌های شبکه محصول سالم تصریح کرد: تولید بذور پیشرفته، کودهای زیستی، زیست مهارگرها، تولید نهال و نشاء سالم با استفاده از روش‌های کشت بافت و واکسن‌های دام، طیور و آبزیان و مکمل‌های خوراکی از زمینه‌های فعالیت زیست فناوری و شبکه محصول سالم است.

رئیس کارگروه ستاد زیست فناوری تأکید کرد: شبکه شمس شبکه داوطلبانه، پویا، خودگردان و قابل اعتماد است. در این شبکه محصولات رتبه‌بندی می‌شود از نظر ارگانیک، سلامت محصول و فرایند تولید آنها درجه‌بندی خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز