خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل توزیع برق تهران:

یک درصد مشترکان" 40 درصد بر ق تهران" را مصرف می‌کنند / تعرفه برق در "ساعات 23 تا 7 صبح" یک چهارم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۱۳۸

مدیر عامل توزیع برق تهران با بیان اینکه یک درصد مشترکین تهران 40 درصد برق تهران را مصرف می‌کنند خاطرنشان کرد: صنایع، ادارات، مراکز تجاری و دولتی بیشترین مصرف را دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین صبوری در نشست خبری با بیان اینکه توزیع برق تهران بزرگترین شبکه توزیع برق خاورمیانه است اظهار داشت: ما در پایتخت 4.5 مشترک برق داریم که 15 درصد مشترکین کل کشور را شامل می‌شود و 10 درصد برق در شهر تهران مصرف می‌شود. همچنین 10 درصد بار کشور هم در شهر تهران است.

وی با بیان اینکه ما برای خدمات رسانی به این تعداد مشترک 33 هزار کیلومتر شبکه توزیع برق داریم افزود: 70 درصد شبکه‌مان کابلی است که 40 درصد کل کشور را شامل می‌شود. همچنین ما 16 هزار پست 12 کیلومتر شبکه روشنایی معابر در سطح شهر تهران داریم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه 650 مرکز حیاتی مهم در شهر تهران وجود دارد که تامین برق آنها شرایط خاصی دارد تصریح کرد: سالانه نزدیک به هزار همایش، کنفرانس، مسابقه ورزشی و ... در تهران برگزار می‌شود که از الزامات ضروری آنها تامین برق مطمئن است.

وی ادامه داد:‌ ما در سطح توزیع برق تهران 6 هزار شاغل داریم که به طور شبانه‌روزی در زمینه نگهداشت شبکه فعالیت می‌کنند. همچنین 200 اکیپ عملیاتی با خودروها مجهز در حال خدمات رسانی و آنلاین پایش هستند. 5 مرکز کنترل و مانتیورینگ داریم که شبکه متوسط و ضعیف را کنترل می کنند. 4 سامانه فوریت برق داریم که به صورت شبانه‌روزی تماس‌ها و شکایات مردم را رسیدگی می‌کنند.

صبوری در ادامه با اشاره به اینکه در سال 96 نسبت به 95 ، 20 درصد کاهش خاموشی داشته‌ایم گفت: سال گذشته پیک برق تهران 4700 مگاوات بود که پیش بینی می‌شود در سال جاری این رقم به 5 هزار مگاوات برسد.ضمن اینکه در سال جاری به خاطر خشکسالی‌ها برخی نیروگاه‌های برق‌آبی را نخواهیم داشت

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با بیان اینکه در شهر تهران هر ساله قبل از ورود به تابستان کل شبکه‌ پایش می‌شود، اظهار داشت: مشکلات فنی را قبل از تابستان احصا می‌کنیم و در زمینه اصلاح و بهینه‌سازی آنها اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امسال 30 میلیارد تومان پروژه تا پایان اردیبهشت به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم که نگذاریم مصرف پیک از 4500 مگاوات بالاتر برود. در همین ارتباط برنامه مدیریت مصرف 350 مگاوات در صنایع، ادارات و مشترکین خانگی را داریم.

صبوری با بیان اینکه اوج مصرف برق کشور حداکثر 300 ساعت در سال و در فصول تابستان در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور است، گفت: زمان پیک مصرف از ساعت 12 تا 16 و 19 تا 23 است. اگر بتوانیم در این بازه زمانی 10 درصد از بارهای حساس و تجهیزات پرمصرف کمتر استفاده کنیم در سطح کشور و شهر تهران تابستان را به خوبی پشت سر می‌گذاریم.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار مگاوات در تهران بار سرمایشی داریم خاطرنشان کرد: این رقم در اوج تابستان به پنج هزار مگاوات می‌رسد که باید آن را مدیریت کرد و اگر بتوانیم لوازم پرمصرف را فقط 2 درجه افزایش دهیم مشکلی نخواهیم داشت.

وی الگوی مصرف برق مشترکین خانگی در فصل زمستان 200 کیلووات و در فصل تابستان 250 کیلووات ساعت عنوان کرد و افزود: 50 درصد مشترکین این سقف مصرف را رعایت نمی‌کنند و مشمول افزایش پلکانی تعرفه برق می‌شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران با بیان اینکه 25 درصد برق تهران توسط نظامی‌ها، شهرداری و ادارت دولتی مصرف می‌شود افزود: از این رقم 50 درصد مربوط به وسایل سرمایشی است.

وی با بیان اینکه یک درصد مشترکین تهران 40 درصد برق تهران را مصرف می‌کنند خاطرنشان کرد: صنایع، ادارات، مراکز تجاری و دولتی بیشترین مصرف را دارند. بنابراین ما در همین رابطه 1100 تفاهم‌نامه با این مراکز جهت رعایت الگوی مصرف امضا کردیم.

صبوری با اشاره به تعرفه برق در زمان پیک مصرف تصریح کرد: در ساعت 12 تا 16 و از 7 شب تا 23  ضریب تعرفه برق دو و نیم خواهد بود و از ساعت 23 تا 7 صبح ضریب تخفیف یک چهارمی در نظر گرفته می‌شود.

وی مدیریت مصرف برق طی سال گذشته را 250 مگاوات عنوان کرد و افزود: ما فقط 60 درصد قیمت خرید برق را از مردم می‌گیریم و 85 درصد مشترکین ما زیر 50 هزار تومان طی دو ماه پول برق پرداخت می‌کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران با بیان اینکه برای یک مگاوات نیروگاه باید یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری صورت گیرد خاطرنشان کرد: شبکه برق برای مصرف استاندارد طراحی شده در تابستان بار تاسیسات بالا می‌رود و وقتی بار بیشتر شود شبکه تحمل ندارد و بخشی از خاموشی‌ها نیز به همین دلیل است.

وی در ادامه با بیان اینکه به رغم محدودیت‌ها 300 میلیارد تومان در سال برای بهینه‌سازی شبکه تهران هزینه می‌کنیم افزود: ما در سا ل96 ، چهار کیلومتر روشنایی معابر احداث کردیم همچنین 800 کیلومتر شبکه سیمی فشار ضعیف را تبدیل به کابل خودنگهدار کردیم تا تلفات و خاموشی‌ها را کاهش دهیم و برنامه داریم که در سال 97 کل شبکه فشار ضعیف تبدیل به کابل خودنگهدار شود.

وی با بیان اینکه تهران رتبه اول کاهش تلفات را دارد گفت: در سال 95 میزان تلفات 7.3 بوده که درسال 96 به 6.8 رسیده و برنامه‌ریزی داریم که این رقم در سال 97 به 6.5 درصد برسد.

وی با بیان اینکه در شهر تهران سالانه 120 هزار مشترک جدید اضافه می‌شود افزود: 600 هزار سفر در شهر تهران برای رفع مشکلات مربوط به برق را داریم که برای کاهش این سفرها از سال گذشته راه‌اندازی خدمات غیرحضوری را آغاز کردیم و به این ترتیب اکنون 90 درصد خدمات ما غیرحضوری است و از 600 هزار تردد جلوگیری می‌شود و برنامه ما این است که در سال 97 خدمات غیرحضوری به 100 درصد برسد.

وی همچنین گفت: 600 پست برق ما اکنون تبدیل به اتوماسیون شده‌اند و این برنامه در سال 97 و 98 هم ادامه دارد. 50 درصد مشترکین کنتور دیجیتال دارند.

صبوری مدت زمان دریافت انشعاب را در سال گذشته شش روز عنوان کرد که قرار است در سال جاری این مدت به سه روز کاهش یابد.

وی همچنین بیان کرد: مدت زمان خاموشی به ازای هر مشترک در پایان 95 ، 250 دقیقه در سال بود که در سال 96 به 160 دقیقه و در سال 97 به 130 دقیقه در سال می‌رسد.

وی با بیان اینکه در سال جاری نوسازی 100 کیلومتر شبکه کابلی فرسوده و 10 هزار شبکه انشعاب را داریم افزود: 250 پست زمینی هم مقاوم سازی خواهد شد.

صبوری با بیان اینکه 20 درصد شبکه برق تهران قدمت بالای 30 سال دارند افزود: سال 92 سالانه 4.2 میلیون تماس خاموشی داشتیم که این رقم در سال گذشته به 2 میلیون رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 400 میلیارد تومان طلب بهای برق داریم که باعث ایجاد مشکل برای ارائه خدمات می‌شود اظهار داشت: بخش عمده این مطالبات از دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی 250 مگاواتی یادآور شد: مشترکین صنعتی صد مگاوات چاه کشاورزی، 25 مگاوات تجاری‌ها، 38 مگاوات مراکز اداری، 26 مگاوات مولدهای خودتامین، 160 مگاوات به ما کمک کنند می‌توانیم تابستان را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه 41 درصد مصرف برق تهران مربوط به مشترکین خانگی است به مصوبه اخیر مجلس در زمینه واگذاری انشعاب در سه نقطه از تهران امکان واگذاری نداشتیم اشاره و اظهار داشت: شش هزار مشترک در شهرک احمدیه شهرک زیتون و کن و سولقان به صورت غیرمجاز و آشکار برق مصرف می‌کردند که طبق قانون جدید با آنها برخورد می‌شود.

صبوری قیمت خرید برق شرکت توزیع را 100 تومان برای هر کیلووات ساعت عنوان کرد که فقط 65 تا 70 تومان آن از مردم دریافت می‌شود.

وی درآمد سالانه شرکت متبوعش را 2700 میلیارد تومان عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز