خبرگزاری کار ایران

بلغارستان شاهراه ارتباط ایران با اروپا

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۲۶۵

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ریاست بلغارستان بر اتحادیه اروپا، گفت: بغارستان می‌تواند شاهراهی برای ارتباط ایران با اروپا باشد.

به گزارش ایلنا؛ مسعود کرباسیان امروز طی دیدار با امیل میکاراکلف، وزیر اقتصاد جمهوری بلغارستان با اشاره به رابطه ای دیرینه ایران و بلغارستان در زمینه صنعتی، کشاورزی و حمل و نقل، اظهارداشت: حضور وزیر اقتصاد این کشور در ایران فرصت و موقعیت خوبی برای مرور و توسعه این روابط است.

وی افزود: عمده توافقنامه‌های دو کشور در زمینه سرمایه گذاری به امضا رسیده و موافقتنامه‌هایی در سایر زمینه ها در دست بررسی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: از سویی دیگر همانطور که در صحبت های امروز اقتصاد جمهوری بلغارستان اشاره شد، ریاست بلغارستان بر اتحادیه اروپا، در شرایط کنونی می تواند عاملی برای برقراری ارتباط ایران و اروپا باشد. کرباسیان افزود: همچنین وزیر اقتصاد بلغارستان، رییس شورای تجاری اتحادیه اروپا نیز هستند که این موجب ایجاد فضای تجاری چند جانبه و دو جانبه کمک خواهد بود.

به گفته وی، ارتباط ایران با بلغارستان از نظر ترانزیتی نیز حایز اهمیت است زیرا این کشور مسیر حمل و نقل اروپا و ایران خواهد بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: در پایان این دو روز مذاکره جمع بندی ارائه خواهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز