خبرگزاری کار ایران

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی:

رهاسازی آب از سد قلعه‌چای به سمت دریاچه ارومیه

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۱۷۶

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: مدیریت منابع آب بدون کمک تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، غیر ممکن است.

به‌گزارش ایلنا، در جلسه مشترک اعضای انجمن زیست محیطی سبز اندیشان تبریز که حدود سه ساعت به طول انجامید اعضای این انجمن به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص ضرورت انجام تعهدات توسط  دستگاه‌های متولی به‌ویژه رهاسازی آب سدها و آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های منتهی به دریاچه ارومیه پرداختند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در این جلسه ضمن تاکید بر مهندسی معکوس مدیریت منابع آب خاطر نشان کرد: این یک واقعیت است که متاسفانه همه ما در سال‌های گذشته بیشتر از ظرفیت، از منابع آب برداشت کرده‌ایم و برای انجام اصلاحات باید این واقعیت را بپذیریم.

یوسف غفارزاده ضمن اعلام آمادگی برای همکاری و استفاده از ظرفیت مردم و نهادهای غیردولتی برای مدیریت منابع آب استان و همچنین بهبود راندمان آبیاری و کاهش مصارف در بخش کشاورزی را به عنوان یک راه حل اساسی مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین با تشریح عملکرد شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی برای احیای آب‌های زیرزمینی، یاد آور شد: متاسفانه مجازات تخلفات آبی متناسب با جرم‌ها نیست و به همین دلیل به پیشنهاد این شرکت اصلاحیه قانون توزیع عادلانه آب و تغییر برخورد با تخلفات آبی به کمسیون مربوطه مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

غفار زاده افزود: طی ده سال اخیر 750 کیلومتر از کل رودخانه‌ها و مسیل‌ها توسط شرکت آب منطقه‌ای استان باز گشایی و رفع تصرف شده است.

وی همچنین افزود: طی روزهای اخیر طبق هماهنگی انجام شده با ستاد احیای دریاچه ارومیه و مسئولان محلی، ضمن رعایت حقابه کشاورزان، 5 میلیون مترمکعب آب از سد قلعه‌چای به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده و 5 میلیون متر مکعب آب دیگر نیز تا هفته دیگر به دریاچه ارومیه رهاسازی خواهد شد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: مدیریت منابع آب بدون کمک تشکلها و سازمان‌های مردم نهاد، غیر ممکن است.

وی همچنین مدیریت منابع آب را موضوعی چند وجهی توصیف کرد و افزود: شفافیت و ارائه گزارش به مردم موجب کاهش فضای بی‌اعتمادی میان مردم و دولت می‌شود.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی پر و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها، لایروبی 80 کیلومتر از مسیررودخانه آجی چای، نصب کنتورهای هوشمند در قالب اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیر زمینی و ملزم کردن بهره برداران و صاحبان چاه‌های مجاز به استفاده درست از منابع آب را از دیگر فعالیت‌های مهم این شرکت اعلام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز