خبرگزاری کار ایران

پاسخ سازمان حمایت به اظهارات دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۲۷۶

براساس ابلاغ مصوبه شماره ۴۳۵۳/ت۵۵۳۰۰هـ مورخ ۲۲/۱/۹۷ هیات وزیران مبنی بر یکسان‌سازی نرخ ارز از همان تاریخ برای همه مصارف ارزی قانون و تعریف شده (براساس هردلار معادل ۴۲۰۰۰ ریال)، کلیه هزینه‌های مرتبط با واردات انواع تایر نیز برمبنای نرخ مذکور تأمین و تخصیص شده و هرگونه اظهارنظردر خصوص افزایش یا کاهش قیمت مستلزم بررسی اسناد و مدارک مربوط است.

ایلنا؛ در هفته‌های گذشته دبیرانجمن واردکنندگان لاستیک مصاحبه‌ای با ایلنا در خصوص افزایش قیمت لاستیک‌های وارداتی انجام داد که سازمان حمایت جوابیه‌ای در این خصوص به خبرگزاری به شرح زیر ارسال کرد:

عطف به مصاحبه منتشر شده در آن خبرگزاری به تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه۱۳۹۷ به نقل از آقای سیدمحمد میرعابدینی دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک  با عنوان "افزایش ۱۵ درصدی قیمت لاستیک‌های وارداتی" ذیلاً پاسخ این سازمان در قالب مصاحبه جناب آقای وحید منایی معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات برای انعکاس و انتشار مطلوب ارسال می‌شود :

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

واردکنندگان لاستیک ملزم به عرضه به موقع کالا در بازار هستند؛

وحید منایی معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت گفت: واردکنندگان انواع تایر ملزم به اجرای دقیق ضوابط عمومی قیمت گذاری مطابق مفاد مندرج در درگاه اینترنتی این سازمان است .

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: حسب بررسی بعمل آمده در حدود ۳۷ درصد از میزان نیاز کشور به تایر از محل واردات تامین می‌شود.

منایی خاطر نشان کرد: براساس ابلاغ مصوبه شماره ۴۳۵۳/ت۵۵۳۰۰هـ مورخ ۲۲/۱/۹۷ هیات وزیران مبنی بر یکسان‌سازی نرخ ارز از همان تاریخ برای همه مصارف ارزی قانون و تعریف شده (براساس هردلار معادل ۴۲۰۰۰ ریال)، کلیه هزینه‌های مرتبط با واردات انواع تایر نیز برمبنای نرخ مذکور تأمین و تخصیص شده و هرگونه اظهارنظردر خصوص افزایش یا کاهش قیمت مستلزم بررسی اسناد و مدارک مربوط است.

وی ادامه داد : باتوجه به قرار گرفتن تایر در زمره کالاهای گروه دوم مصوبه شماره ۴۸۰۲۱ مورخ ۱۶/۴/۹۴ستادهدفمندسازی یارانه‌ها و به لحاظ حساسیت تامین نیاز بازار این کالا ، کلیه شرکتهای واردکننده موظف به عرضه به موقع انواع تایر با اولویت تایرهای فاقد تولید داخل در سطح بازار سراسر کشور و خودداری از نگهداری انواع تایر وارداتی ( سواری ، اتوبوسی ، باری و ... ) به قصد گرانفروشی، احتکار و انتفاع بیشتربوده و ملزم به اجرای دقیق ضوابط عمومی قیمت گذاری کالاهای وارداتی مطابق مفادمندرج در سامانه این سازمان به نشانی CPPO.mimt.gov.ir است.

عضو هیات مدیره و معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت تاکید کرد: هرگونه افزایش خودسرانه قیمتها به بهانه افزایش نرخ ارز ممنوع بوده و با تخلفات احتمالی مطابق قوانین تعزیری برخورد می شود. هموطنان ‌می‌توانند شکایات خود را ازطریق سازمان صنعت ،معدن وتجارت استانها درسراسرکشور و یا ازطریق سامانه تلفنی ۱۲۴ مطرح تادراسرع وقت مراتب رسیدگی و نتیجه منعکس شود.

غلامرضا کاوه

مدیر کل حوزه مدیر عامل

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز