خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان انرژی اتمی:

کانال مبادلات بانکی ایران و اروپا ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۳۷۹

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: اروپا درپی ایجاد روشی برای انجام مبادلات بانکی بدون توجه به تحریم‌های آمریکاست.

به گزارش ایلنا؛ ​بهروز کمالوندی پس از دیدار رییس سازمان انرژی اتمی با کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت این سفر با توجه به تحولات اخیر در منطقه، افزود: این نخستین سفر یک مقام اروپایی بعد از تحولات اخیر بوده و از پیام بسیار قوی ­­برخوردار است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در این دیدار آقای کانیته به پایبندی اروپا به تعهدات خود در برجام اشاره کرد.

کمالوندی با اشاره به انجام مذاکرات در این دیدار و پیام­ آن برای جامعه بین‌المللی افزود: اروپایی‌ها به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند با تحریم‌های آمریکا­ مقابله کنند و در این دیدار به آنها اشاره شد.

وی گفت: اروپایی‌ها تلاش دارند تا ۸ آگوست (اواسط مرداد) و قبل از آنکه تحریم‌های آمریکایی اجرایی شوند بتوانند این­ روش‌ها را برقرار کنند.

وی افزود: بر اساس­ این روش‌ها ­شرکت‌ها می‌توانند بدون توجه به تحریم‌های فرا سرزمینی به فعالیت‌ها خود ادامه دهند و این جوهره این روش (مکانیزم) است.

کمالوندی با بیان اینکه کانال مبادلات بانکی میان ایران و اروپا تشکیل می‌شود، گفت: اروپا به دنبال ایجاد روشی برای انجام مبادلات بانکی و فعالیت شرکت‌ها بدون توجه به تحریم‌های آمریکاست.

وی تاکید کرد: اروپایی‌ها در صدد هستند یک کانال بانکی فراهم کنند که از طریق آن نقل و انتقلات مالی انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز