خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو در گفت‌وگو با ایلنا:

واردات خودرو در اولویت تخصیص دلار دولتی نیست/ فقط ۲شرکت ارز گرفتند/ نمایندگی‌ها مجبور به ادامه فعالیت هستند

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۷۱۲

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو گفت: دولت واردات را اولویت بندی کرده تا به آ‌نها ارز بدهد اما خودرو جزو این اولویت‌ها نیست و به آن ارز دولتی تعلق نخواهد گرفت اما با این وجود شرکت‌های واردکننده خودرو مجبور هستند به فعالیت خود ادامه دهند زیرا آنها برای تامین قطعات و خدمات پس از فروش حداقل 10 سال تعهد دارند.

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص تخصیص ارز 4200 تومانی به شرکت‌های واردکننده گفت: تا به امروز تنها دو شرکت توانسته‌اند این ارز را دریافت کنند و بقیه به بانک‌ها ارجاع شده‌اند که آنها هم گفته‌اند دستوری هنوز به آ‌نها ابلاغ نشده و یا ارز برای تخصیص به واردات خودرو ندارند ضمن آنکه یک سری مشکلات هم در خصوص گشایش اعتبار به وجود آمده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان داشت: دولت واردات را اولویت بندی کرده تا به آ‌نها ارز بدهند اما خودرو جزو این اولویت‌ها نیست و به آن ارز دولتی تعلق نخواهد گرفت اما با این وجود شرکت‌های واردکننده خودرو مجبور هستند به فعالیت خود ادامه دهند زیرا آنها برای تامین قطعات و خدمات پس از فروش حداقل 10 سال تعهد دارند.

وی گفت: زمانی واردات خودروهای بالای 2500 سی سی ممنوع شد اما باز هم نماینده پورشه و مازراتی برای تامین قطعات و سرویس در ایران فعالیت می‌کنند البته این گونه قوانین یک پیام دارند اینکه در این حوزه سرمایه‌گذاری نکنید چرا که معلوم نیست فردا یک قانون جدیدی بیاید و دوباره واردات خودروها را محدود کنند.

وی ادامه داد: فرآیندی که ما امروز شاهد آن هستیم ادامه افزایش قیمت خودروهای وارداتی است ما از ابتدای سال 95 تا به امروز این مشکل را داشتیم و دولت هر کاری می‌کرد که واردات خودرو در جهت حمایت از خودروسازهای داخلی صورت نگیرد بعد که بحث برجام و نوسانات ارزی نیز اضافه شد دیگر واردات به حداقل رسید بهتر است آقایان این را از همین الان مشخص و اعلام کنند که با ارز 4200 تومانی خودرویی وارد نخواهد شد.

وی ادامه داد: مهمترین مشکل ما در این حوزه بلاتکلیفی است که مشخص نیست قرار است چه شود و آیا واردات خودرو ادامه پیدا می‌کند یا به طور کامل قطع می‌شود این بلاتکلیفی در نهایت به ضرر مصرف کننده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز