خبرگزاری کار ایران

نفت برنت یک گام دیگر تا 80 دلار

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۹۴۳

درباره دلایل افزایش قیمت نفت، عوامل مختلفی از سوی کارشناسان و کنشگران حوزه‌ی انرژی مطرح شده است، از افزایش تقاضا به دلیل رشد اقتصادی چین و هند، فعال شدن ریسک‌های سیاسی و ژئوپلیتیک تا بحران ونزوئلا و موضوع برجام ایران.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، روند صعودی قیمت نفت به عنوان استراتژیک‌ترین کالای اقتصادی در روزهای اخیر نیز ادامه داشته، به طوری که قیمت نفت برنت که تقریبا 60  نفت جهان بر اساس این نوع نفت ارزش گذاری می‌شود یک گام دیگر تا قیمت 80 دلاری فاصله دارد.

درباره دلایل افزایش قیمت نفت، عوامل مختلفی از سوی کارشناسان و کنشگران حوزه‌ی انرژی مطرح شده  است، از افزایش تقاضا به دلیل رشد اقتصادی چین و هند، فعال شدن ریسک‌های سیاسی و ژئوپلیتیک تا بحران ونزوئلا و موضوع برجام ایران.

هرچند پیش از این بسیاری از پیش بینی می‌کردند که عوامل پایه‌ای تا 70 دلار توان افزایش قیمت نفت را دارند که قیمت‌های کنونی بر خلاف این پیش بینی بوده و نشان دهنده تاثیر عوامل غیر بنیادی دارد.

قیمت نفت از این روی برای مصرف کنندگان و تولید کنندگان مهم است که از سویی  مهم ترین عامل رشد اقتصادی  بوده و منبع اصلی درآمد ملی است و از سویی برای کشور بزرگی چون ایالات متحده  که تقریبا 24 درصد تولید ناخالص جهانی را در اختیار  مهم ترین عامل هژمونیستی مطرح است.

براساس آخرین اعلام پایگاه خبرگزاری اویل پرایس قیمت انواع نفت به شرح زیر است:

 درصد تغییرات تغییرات قیمت اخرین قیمت نوع نفت
0.74%+ 0.58+ 79.09 برنت
0.74%+ 0.53+ 71.90 WTI
2.09%+ 1.57+ 76.75 سبد اوپک
1.86%- 1.38- 72.99 سنگین ایران
2.03%+ 1.53+ 76.84 سبک  ایران(تحویل در مدیترانه)

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز