خبرگزاری کار ایران

انتخابات انجمن جوانان اتاق بازرگانی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۵۲۵

پس از مدت‌های طولانی بحث و کشمکش درباره تشکیل انجمن جوانان در اتاق بازرگانی تهران درنهایت این طرح به سرانجام رسیده و در ۶ خردادماه انتخابات هیئت مؤسس این انجمن برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا پرهام رضایى، نایب رئیس اتاق بازرگانى ایران و هند در نشست خبرى که امروز با موضوع نقش تشکل‌هاى جوانان در بهبود فضاى کسب و کار  و تسهیل ورود جوانان به بازار کار برگزار شد، اظهار داشت: بعد از چندین سال بحث و اختلاف نظر در مورد تشکیل انجمن جوانان بالاخره این انجمن شکل گرفت.
وی ادامه داد: در ایران در سال ١٣٨٥ که نزدیک به انتخابات اتاق ایران بود، با توجه به نقش پررنگ آن کلید تشکیل این انجمن زده شد؛ اما متاسفانه بعد از انتخابات به فراموشى سپرده شد.
رضایى، اظهار کرد: در سال ١٣٩٦ بالاخره مسئولان به نقطه نظر مشترکى در زمینه تشکیل این انجمن رسیدند و اتاق تهران چندین جلسه را براى را تشکیل انتخابات برگزار کرد.
نایب رئیس‌اتاق بازرگانى ایران و هند خاطرنشان کرد: در زمان ریاست خوانسارى در اتاق بازرگانى تهران بازرگانان شاهد تغییر و تحولات عمده اى در این اتاق بودند و بازرگانان در این زمان تحولاتى در حوزه بازرگانى تجربه کردند که تا قبل از حضور خوانسارى این تحولات را تجربه نکرده بودند و تقریبا بخشى از خواسته هاى بازرگانان برآورده شد.
وی افزود: با توجه به تغییرات عمده اى که در اتاق بازرگانى شکل گرفت، هدف عمده ما تشکیل یک انجمن براى برآورده شدن کمبودها و برطرف شدن مشکلات جوانان است.
رضایى افزود: در حال حاضر درخواست ما ایجاد تشکل هاى استانى و ملى براى ایجاد کسب و کار جوانان زیر نظر اتاق بازرگانى ایران است که تاکنون شکل نگرفته است.
نایب رئیس اتاق بازرگانى ایران و هند اظهار داشت: در زمینه استارتاپ ها باید گفت که جوانان در این زمینه بسیار موفق عمل کردند و در زمینه اقتصادى آمارهایى را از خود نشان دادند که حیرت انگیز است. بنابراین جوانان از طریق ایجاد انسجام می‌توانند تحول بزرگى را در کشور ایجاد کنند.
رضایى با بیان اینکه جانشین پرورى در اتاق بازرگانى از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: از پیشکسوتان اتاق بازرگانى باید بخواهیم تا ضمن میدان دادن به جوانان، اجازه مشارکت در بحث هاى اتاق بازرگانى را به جوانان بدهند تا زمینه ساز تحولات بزرگى در اقتصاد کشور باشند.
نایب رئیس اتاق بازرگانى ایران و هند گفت: جوانان دهه ٦٠ با مشکلات بسیار زیادى مواجه هستند و تلاش ما بر این است تا از طریق مشارکت در این انجمن ها زمینه بهبود وضعیت اشتغال آنها را فراهم کنیم.
در ادامه میلاد بختیاری، عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان تجهیزات پزشکی ایران گفت: با تشکیل این انجمن برای جوانان به دنبال ایجاد تشکل مستقل و تقویت فضای کسب و کار هستیم.
وی در ادامه بیان کرد: ما وزارتی با عنوان وزارت ورزش و جوانان داریم اما تاکنون وزیر این مجموعه اقدام موثری برای جوانان ما انجام نداده است.
بختیاری با اشاره به برقراری ارتباط بین دولت و جوانان، گفت: به طور حتم باید اقداماتی در راستای تقویت استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان صورت گیرد.
عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان تجهیزات پزشکی ایران خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی به عنوان یکی از ارگان هایی تلقی می شود که می تواند اطلاعات و آمار دقیقی را در اختیار جوانان قرار دهد، بنابراین مرکز آمار اتاق بازرگانی باید به عنوان یکی از نهادهای آمار دهنده نقش خود را پررنگ و اقداماتی را برای تقویت آن انجام دهد.
عطاالله اشرفی اصفهانی،عضو انجمن واردکنندگان سم وکود ایران و یکی دیگر از اعضای این ائتلاف اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی،شبکه‌سازی کارآفرینی و جانشین پروری سه هدف اصلی تشکیل این انجمن است تا جوانان از طریق یک‌نهاد قانونی پیگیر مطالبات خود باشند.
عضو انجمن واردکنندگان سم وجود ایران با اشاره به این‌که مبارزه با فساد تنها از طریق واگذاری امور به بخش خصوصی محقق می‌شود،گفت:در این راستا برای جانشین پذیری اقتصاد باید مهارت افزایی و آموزش‌های مدیریتی انجام شود که انجمن جوانان این موضوع را پیگیری خواهد کرد.
هدیه بهرام پور،نماینده زنان این ائتلاف نیز اظهار کرد:با توجه به فرهنگ و مشکلات اجتماعی موانع زیادی بر سر راه حضور زنان در اقتصاد وجود دارد بر همین اساس انجمن جوانان به جایگاه زنان توجه ویژه دارد و سه کرسی را به زنان اختصاص داده هرچند که با تفکیک جنسیتی مخالفیم و باید بر اساس شایسته‌سالاری کرسی تا بین زنان و مردان تقسیم شود.
وی با اشاره به مشکلات زنان در عرصه جامعه گفت:زنان برای ورود به کسب‌وکار با مشکلاتی از نظیر جذب سرمایه ،نبود فرهنگ مدیریت زن در اجتماع و نپذیرفتن این موضوع از سوی مردان مواجه هستیم و امیدواریم از طریق این تشکل مطالبات رنان در محیط کار آفرینی را پیگیری و با مسئولان چانه زنی کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز