خبرگزاری کار ایران

تخفیف ۳۰ درصدی بیمه شخص ثالث ماشین های کشاورزی تصویب شد/ تفکیک تعرفه بیمه ای ماشین های کشاورزی از ماشین های راهسازی

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۵۸۱

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اعلام کرد: تخفیف ۳۰ درصدی بیمه شخص ثالث برای ماشین های کشاورزی به تصویب شورای عالی بیمه کشور رسید.

به گزارش ایلنا، کامبیز عباسی رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اظهار داشت: با پی گیری های وزیر جهاد کشاورزی در راستای حمایت از بخش کشاورزی و ارایه دلایل و مستندات لازم مبنی بر این که ماشین های کشاورزی نیمی از سال غیر فعالند، در جاده ها تردد نمی کنند و تک سرنشین هستند و ریسک پایینی در تصادفات منجر به فوت در مقایسه با سایر خودروها دارند، مدیرعامل بیمه مرکزی ایران با تخفیف ۳۰ درصدی بیمه شخص ثالث ماشین های کشاورزی موافقت کرد.

وی افوزد: جریمه سنواتی کشاورزانی که در سنوات قبل بیمه شخص ثالث را نپرداخته بودند نیز مورد بخشودگی قرار گرفت.

عباسی با بیان این که تخفیف ۳۰ درصدی بیمه شخص ثالث ماشین های کشاورزی، روند پلاک گذاری را تسریح می کند، ابراز امیدواری کرد که تا پایان برنامه ششم توسعه تمام کمباین ها و تراکتورها پلاک گذاری شوند.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۸۲ هزار دستگاه کمباین و تراکتور پلاک گذاری شده است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه پلاک گذاری ماشین های کشاورزی را نسبت به دولت قبل ۲۰ برابر عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که بیمه شخص ثالث ماشین های کشاورزی برای پلاک گذاری اجباری و این بیمه همسان با سایر خودروهای کشور بود، برخی کشاورزان از انجام بیمه شخص ثالث خودداری می کردند.

عباسی تصریح کرد: با پلاک گذاری ماشین های کشاورزی و سنددار شدن آنها، کشاورزان می توانند از این سند رسمی به عنوان وثیقه برای دریافت وام های بانکی استفاده کنند.

وی همچنین از تفکیک تعرفه بیمه ای ماشین های کشاورزی از تعرفه بیمه ای ماشین های راهسازی کشور خبر داد و گفت: از این پس تعرفه بیمه ای ماشین های کشاورزی در قالب یک تعرفه جدید اعلام می شود.

عباسی اظهار داشت: در گذشته تعرفه بیمه ای ماشین های کشاورزی و ماشین های راهسازی در قالب یک تعرفه دیده می شد در حالی که درصد خسارات و سوانح در حوزه ماشین های راهسازی بیشتر از ماشین های کشاورزی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز