خبرگزاری کار ایران

شیرزاد:

پرداخت مطالبات امسال دامداران تا ۲۰ خرداد

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۲۴۷

رئیس سازمان تعاون روستایی از پرداخت مطالبات امسال دامداران خبر داد و گفت: مطالبات سال ۹۶ دامداران ۱۰۰ درصد پرداخت شده و مطالبات مربوط به سال ۹۷ را تا ۲۰ خرداد پرداخت می کنیم.

به گزارش ایلنا، حسین شیرزاد رئیس سازمان تعاون روستایی با اشاره به خرید حمایتی شیر خام در ۸ استان گفت: تاکنون ۲۱۸ هزار تن به میزان ۲۸۲ میلیارد تومان شیر خام خریداری کرده ایم که مطالبات این بخش هم صد در صد پرداخت شده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی با اشاره به مطالبات جامع کشاورزی گفت: بر اساس آمارهای اخیر سازمان تعاون روستایی، میزان کل خرید تضمینی و حمایتی محصولات کشاورزی در سال زراعی ۹۷-۹۶ به مقدار ۶۵۰ هزار تن  و به ارزش  ۹۷۶ میلیارد تومان است که بالغ بر ۱۰۰ هزار تن به ارزش ۱۸۳ میلیارد تومان خرید تضمینی و مقدار ۵۵۰ تن به ارزش ۷۹۳ میلیارد تومان خرید حمایتی بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۷۶ میلیارد تومان مطالبات مانده و فعلی کشاورزان را پرداخت کرده‌ایم، تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی در ۱۴ محصول بازار برای حمایت از جامع بهره بردارن و مولدین بخش کشاورزی مداخله می کند که از این تعداد ۸ محصول خریدهای تضمینی و حمایتی است.

رئیس سازمان تعاون روستایی، با تاکید بر اینکه تمامی بدهی پنبه کاران تا کنون پرداخت شده است، افزود: خرید تضمینی  وجه پنبه ۵۳ هزار تن بوده و ۱۶۹میلیارد تومان مطالبات کشاورزان پنبه کاران پرداخت شد.

وی با اشاره به دیگر مطالبات کشاورزان، ادامه داد: تاکنون مطالبات  ۴۸ هزار تن  سیب درختی به ارزش ۱۴ میلیارد تومان به باغداران، در زمینه زعفران بیش از ۶۷ هزار تن به میزان ۳۲۵ میلیارد تومان، شیر خام سال ۹۶، خرما، ۱۶ هزارو ۶۰۰ تن معادل ۷ میلیارد تومان، گوجه فرنگی ۱۶ هزار ۲۰۰ تن و برداشت ۷ میلیارد تومان و همچنین خیار به طور صد در صد  پرداخت شده است.

شیرزاد درباره میزان بدهی دولت به مطالبات کشاورزان گفت: بخشی از بدهی مربوط به کشمش  است، که تاکنون بالای ۷۲ درصد یارانه این محصول هم  داده شده و بدهی ۲۸ درصدی مطالبات را هم تا تیرماه پرداخت خواهیم کرد.

وی از خرید ۱۸ هزار و ۸۰۰ تن به مبلغ ۹ میلیارد تومان خرما از ۳ استان در سال جاری خبر داد و افزود: در سال ۹۶ به خاطر جلوگیری از افت قیمت،  از ۳ استان خرما خریداری کردیم و تاکنون ۱۶ هزارو ۶۰۰ تن خرما به ارزش ۷ میلیارد تومان در بازار تزریق کرده ایم.

شیرزاد تمامی اتحادیه های ملی و  نظام صنفی را  بخش خصوصی تلقی کرد و گفت: در هیچ جای دنیا کشاورز به طور انفرادی وارد بازار نمی‌شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی، در ادامه مطرح کرد: شکل‌های تعاونی باید در راستای تاسیس شرکت‌های سهمیه صادرات و واردات قدم بردارند.

وی درباره صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد: تاکنون به میزان ۷۰۰ تن سیر به روسیه صادرات داشته ایم و در زمینه محصولات گوجه و خیار هم صادراتی صورت گرفته است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز