خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش ۵٠ درصدی کرایه بها به ضرر رانندگان است/ تمام لوازم یدکی و لاستیک‌ها با ارز دولتی در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۵۲۱

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه افزایش کرایه بها تا ۵٠ درصد به زیان رانندگان کامیون خواهد بود، تاکید کرد: رانندگان نگران افزایش قیمت‌‌های لاستیک و لوازم یدکی نباشند تمام لوازم با ارز دولتی خریداری و توزیع می‌شود.

داریوش امانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه بحث افزایش کرایه بها رانندگان کامیون‌‌ها، بیمه این قشر و بازنشستگی آنها از ماه‌‌های گذشته در دست اقدام و اجرا بوده است، گفت: نزدیک به یک ماه گذشته دستور افزایش کرایه بها تا ٢٠ درصد به تمام استان‌‌‌ها ابلاغ شد و در برخی از استان‌‌ها به اجرا رسید و تنها در چند استان اجرا نشده بود که در این مناطق هم از فردا اعمال می‌‌‌شود.

قطعی یارانه حق بیمه رانندگان رفع شد

وی افزود: به طور مستمر با کانون‌‌‌ها و انجمن‌‌های صنفی مربوط به رانندگان کامیون‌‌‌ها و حمل و نقل بار در ارتباط هستیم و مشکلات و دغدغه‌‌‌های این قشر به سازمان راهداری بدون پیچیدگی‌‌‌ها و بروکراسی‌‌‌های اداری منتقل می‌‌‌شود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌‌ای با بیان اینکه یکی از مشکلات حق بیمه رانندگان بود که این موضوع را با همکاری تامین اجتماعی رفع کردیم، اظهار داشت: یارانه حق بیمه رانندگان به مدت چند روز قطع شده بود که بلافاصله این موضوع را رفع کردیم. 

برخورد با شرکت‌هایی که حق کمیسیون بالاتری از رانندگان دریافت می‌کنند 

امانی ادامه داد: بیمه بازنشستگی از دیگر مشکلاتی است که رانندگان مطرح می‌‌کنند و در حال رایزنی با نهادهای مربوطه برای رفع این مشکل هستیم و نهایتا تا دو ماه دیگر هم این موضوع حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: برخی از مشکلاتی که رانندگان مطرح کرده‌‌‌‌اند، مشکل صنفی است که خود این رانندگان روسای صنف خود را انتخاب کرده‌‌‌‌اند و این مشکلات باید در داخل صنف حل شود البته سازمان راهداری به این موضوع هم ورود کرده و شرکت‌‌‌هایی که حق کمیسیون بالاتری از رانندگان دریافت کنند، در صورت شکایت راننده با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

مسائل مربوط به رفاه و بیمه تکمیلی به زودی به مرحله اجرا می‌رسد

این مقام مسئول ادامه داد: ما در جریان تمام موضوعات مطروحه از سوی رانندگان هستیم اما حل و رفع برخی از این مشکلات فراتر از اختیارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌‌‌ای است و باید نهادهای بالادستی دستور رسیدگی به این موضوعات را بدهند.

امانی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات رانندگان را وظیفه خود می‌‌‌‌دانیم، تصریح کرد: بحث رفاه و بیمه تکمیلی رانندگان هم در دستورکار سازمان است و به زودی به مرحله اجرا می‌‌رسد.

افزایش ۵٠ درصدی کرایه بها به ضرر رانندگان است

وی با تاکید بر اینکه برخی از فعالان این قشر امروز درخواست‌‌‌هایی مطرح می‌‌‌‌کنند که منطقی نیست و به زیان سایر رانندگان تمام می‌‌‌شود، خاطرنشان کرد: عده‌‌ای از رانندگان مطالبه افزایش قیمت ۵٠ درصدی را دارند که این موضوع در نهایت به ضرر خودشان تمام می‌‌شود. امروز بحث رقابت ریل و جاده در حوزه حمل و نقل بار مطرح است که این افزایش قیمت‌‌‌ها رقابت با بخش ریلی را سخت‌‌‌تر می‌کند.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای ادامه داد: از سوی دیگر با افزایش قیمت ۵٠ درصدی قیمت تمام شده محصول افزایش می‌‌یابد و انگیزه صاحبان بار و شرکت‌‌ها برای انتقال بار از طریق جاده کاهش می‌یابد.

تمام لوازم یدکی و لاستیک‌ها با ارز دولتی در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد

امانی با بیان اینکه کامیون‌دارها نگران افزایش قیمت لوازم یدکی و لاستیک نباشند، ابراز داشت: با تمام نهادهای مسئول از جمله وزارت صنعت و بانک مرکزی مذاکره شده است که تمام این لوازم مورد نیاز با ارز دولتی خریداری و توزیع شود.

وی افزود: تجربه این اقدامات را در زمان هدفمندی یارانه‌‌ها داشتیم و در این شرایط هم مذاکرات انجام شده تا تمام لوازم و لاستیک مورد نیاز رانندگان با ارز دولتی خریداری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز