خبرگزاری کار ایران

راه اندازی زنجیره کامل ماشین های کشاورزی در مزرعه سبزیجات برگی و گیاهان دارویی

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۸۵۰

برای نخستین بار در کشور، مجموعه کامل ماشینهای خاک‌ورزی و تهیه بستر، نشاکار، ریزدانه کار و برداشت ویژه انواع سبزیجات و گیاهان داروئی برگی در مزرعه ۷ هکتاری در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز در قالب یک زنجیره کامل راه اندازی شد.

به گزارش‌ایلنا، کامبیز عباسی رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در مراسم راه‌اندازی این مجموعه کامل ماشینهای کشاورزی گفت: از آنجایی که بیشترین هزینه تولید سبزی و گیاهان داروئی برگی مربوط به برداشت بوده و برداشت مکانیزه بدون سیستمهای کاشت مکانیزه امکان‌پذیر نیست، بنابراین ارتقای مکانیزاسیون تولید سبزی و گیاهان داروئی برگی درتمام مراحل تهیه زمین،کاشت، داشت و برداشت ضروی است.

عباسی اظهار داشت: روش مکانیزه علاوه بر مزایای صرفه جویی زمانی و هزینه، از نظر بهداشتی نیز به دلیل عدم دخالت دست، دارای مزیت است.

بنا بر این گزارش، روش کار این دستگاه ها بر پایه تولید روی پشته‌های مسطح استاندارد با عرض ۱.۷ متر است و با توجه به نوع محصول از نشاکار یا ریزدانه کار با همان عرض کار و برای مرحله برداشت نیز از کمباین یا ماشین برداشت پشت تراکتوری استفاده می‌شود.

بر اساس محاسبات انجام شده دستگاه برداشت به تنهایی جایگزین ۱۲۵نفر روز نیروی کارگری است که با در نظر گرفتن دستمزد روزانه ۴۰۰ هزار ریال برای هر کارگر به کارگیری این دستگاه ۱۴۵ میلیون ریال در هکتار صرفه جویی اقتصادی برای تولیدکننده خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز