خبرگزاری کار ایران

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد:

ثبت بیش از 14 هزار شکایت مردمی از طریق تلفن 124 در فروردین ماه امسال

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۹۴۵

مدیرکل امور حقوقی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در راستای اقدامات حمایتی، نظارتی به منظور کنترل دقیق تر قیمت بازار کالا و خدمات توسط ستادهای خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در مجموع بیش از 14 هزار شکایات مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن 124 ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت ، معدن و تجارت استانها در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شده است.

به گزارش‌ایلنا؛ غلامرضا صارمیان با بیان این مطلب، افزود: 81 درصد شکایت‌ها در بخش کالا و 19 درصد در بخش خدمات بوده است. از سوی دیگر 71 درصد از شکایات دریافتی به صورت تلفنی، 15 درصد حضوری و 14 درصد دیگر کتبی بوده است.

وی اضافه کرد: از مجموع شکایات دریافتی72 درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته و 28 درصد باقی مانده در دست یررسی کارشناسی از سوی مراجع ذیربط است.

صارمیان با اشاره به لیست کالاها و خدماتی که بیشترین تعداد شکایت را داشتند، بیان کرد: در این مدت نان ، میوه و سبزیجات وهمچنین رستوران های غذا خوری و پارکینگ شهری به ترتیب بیشترین سهم شکایات را در بخش کالا و خدمات به خود اختصاص داده اند و بیشترین تعداد شکایات دریافتی به ترتیب نوع تخلف گرانفروشی، عدم درج قیمت و صدور فاکتور و تقلب بوده است.

مدیرکل امور حقوقی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضمن اشاره به سیاست و تدبیر سازمان جهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نداشته باشد و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نباشد بیان کرد : در این بازه زمانی از مجموع شکایت‌های دریافتی توسط ستادهای خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان‌ها ، 446 فقره برابر با 3 درصد از شکایت‌ها که جنبه تخصصی داشته با ارزش بیش از 6 میلیارد ریال ، قبل از تشکیل پرونده تخلف در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

صارمیان همچنین سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان از طریق شماره تلفن 124 شبانه روزی برای دریافت شکایت ، انتقاد ، پیشنهاد و نظرات مردمی معرفی کرد و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را اعلام تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز