خبرگزاری کار ایران

یوسفی:

قیمت ارز واردات نهادهای دامی ثابت می‌ماند

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۶۷۷

رئیس ­هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان مرغ گوشتی، از وعده دولت برای ثبات در قیمت ارز برای نهاده‌های وارداتی و اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی و پرداخت مابه التفاوت تا ۳۸۰۰ تومان برای این کالا خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمد یوسفی با اشاره به اینکه نهاده های فعلی موجود در بازار نیز با ارز ۳۸۰۰ تومان وارد شده است افزود: نوسانات قیمت ارز، سبب سودجویی برخی متخلفان در نهاده های دامی شده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت جهانی نهاده های دامی گفت: مرغداران ذرت را سال گذشته از بورس، کیلویی ۷۰۰تومان خریداری کرده‌اند در حالی که هم اکنون این رقم به ۱۲۵۰ تومان رسیده است.

رئیس ­­هیئت مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان مرغ گوشتی کشور، با اشاره به متضرر بودن مرغ داران از یک سال و نیم گذشته تا کنون، افزود: با وجود افزایش قیمتهای جهانی، قیمت مرغ طبق مصوبه شورای اقتصاد و تنظیم بازار در سال گذشته ثابت مانده است و امسال نیز طبق اعلام دولت تا پایان خرداد ماه افزایشی نخواهد داشت.

یوسفی با بیان اینکه مرغداران در حال حاضر با زیان ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان مواجه هستند ادامه داد: با توجه به مجوزهای صادر شده در سالهای گذشته برای احداث مرغداری، حجم تولید بسیار افزایش یافته است که به دلیل نبود بازارهای صادراتی و مازاد تولید نسبت به تقاضای بازار، ­ قیمت فعلی مرغ با کاهش مواجه شده است به نحوی که از قیمت مصوب شورای اقتصاد نیز کمتر عرضه می‌شود.

وی قیمت مرغ زنده را امروز درب مرغداری ها ۴۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت مرغ آماده طبخ در مراکز عمده فروشی امروز ۵۷۰۰ تومان و در عرف سطح شهر میادین میوه و تره بار ۶۴۵۰ تومان است­ در حالیکه قیمت مصوب دولت ۷۶۰۰ تومان تعیین شده است.

رئیس ­هیئت مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان مرغ گوشتی کشور با اشاره به خرید بخشی از مرغ تولید شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام با قیمت ۷۶۰۰ تومان افزود: شرکت امور پشتیبانی قادر به جمع آوری ۵ تا ۱۰ درصد مرغ تولیدی در بازار است و ۹۰ درصد باقی مانده توسط مرغداران با قیمت رقابتی و در مقایسه با شرکت امور پشتیبانی دام، عرضه شود.

یوسفی با اشاره به کاهش تولید مرغ گوشتی ادامه داد: با ادامه این روند تا ۳ ماه آینده به دلیل کمبود مرغ باید واردات این کالا انجام شود که این موضوع بر ضرورت تعیین راهکاری اساسی از سوی وزرا برای مقابله با این مشکل تاکید می‌کند.

وی با اشاره به کاهش ۱۳۰۰ تومانی مرغ در ۱۰ روز گذشته در مراکز عمده فروشی گفت: نبود زمینه صادرات و برهم خوردن وضعیت عرضه و تقاضا سبب ایجاد این رویه و زیان تولید کننده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز