خبرگزاری کار ایران

اهم اقدامات سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی؛

از حضور ۳۶۷۵ واحد صنعتی کوچک در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تا تشکیل ۵۳ شرکت مدیریت صادرات

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۷۰۹

تشکیل ۵۳ شرکت مدیریت صادرات با ۵۰ میلیون دلار صادرات و حضور ۳ هزار و ۶۷۵ واحد صنعتی کوچک در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از اهم اقدامات سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور از ابتدای مردادماه ۹۶ تا پایان اردیبهشت ماه امسال بوده است.

به گزارش ایلنا ؛ این سازمان در راستای ارایه خدمات نرم افزاری و حمایتی از صنایع کوچک از ابتدای مردادماه ۹۶ تا پایان اردیبهشت ماه امسال ۶ هزار و ۹۴۱ دوره آموزشی برای ۱۵۳ هزار و ۹۸۷ نفر از شاغلین واحدهای صنعتی برگزار کرد.

در این مدت ۲۸۷ تور صنعتی برای ۵ هزار و ۹۹۲ نفر از شاغلین واحدهای صنعتی برگزار شد و ۳ هزار و ۶۷۵ واحد صنعتی کوچک در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی شرکت کردند.

در همین راستا ۷۶۳ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی جهت صادرات با میزان ۱.۶ میلیارد دلار شناسایی و ۵۳ شرکت مدیریت صادرات با ۵۰ میلیون دلار صادرات تشکیل شد.

۳۱ پروژه توسعه خوشه‌ای در مرحله پیاده سازی و ۷ پروژه توسعه خوشه ای خاتمه یافته است.

گفتنی است؛ که الکترونیکی کردن خدمات و اجرای طرح توسعه GIS در سطح شهرکها و نواحی صنعتی و دریافت شناسه خدمات ۲۷ خدمت سازمان برای استاندارد سازی خدمات دولت الکترونیک در راستای ارایه خدمات نرم‌افزاری و حمایتی از صنایع کوچک از ابتدای مردادماه ۹۶ تا پایان اردیبهشت ماه امسال انجام شد.

همچنین قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرکهای صنعتی در راستای بهبود شرایط سرمایه گذاران اصلاح شد و برنامه ریزی های لازم جهت شناسایی ظرفیتهای تولید ملی جهت به روزرسانی اطلاعات واحدها و طرح ها در سطح هر استان با همکاری ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت به انجام رسید.

در حوزه ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی نیز از ابتدای مردادماه ۹۶ تا پایان اردیبهشت ماه امسال، ۶ تصفیه خانه در شهرکها و نواحی صنعتی به بهره برداری رسید و یک هزار و ۸۶۷ واحد صنعتی به شبکه جمع آوری فاضلاب متصل شد.

در این بازه زمانی ۱۵ سیستم پایش آنلاین نصب و ۲ مرکز طب کار در شهرکها و نواحی صنعتی ساخته شد.

ساخت ۲۰ ایستگاه و خرید ۱۵ ماشین آتش نشانی در شهرکها و نواحی صنعتی و افزایش ۲۱۴ هکتار به فضای سبز شهرکها و نواحی صنعتی نیز در همین راستا بود.

در این مدت نظارت بر بهره‌برداری از سیستم‌های تصفیه پیشرفته در حال کار در ۶ شهرک و ناحیه صنعتی انجام شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز