خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان برنامه و بودجه:

قیمت نهایی دارو برای مصرف‌کننده تغییر نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۴۲۹

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: یارانه ارزی داروها حذف نشده و نخواهد شد.

به گزارش ایلنا وبه نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه، سعید نمکی درباره یارانه ارزی دارو، اظهارداشت: دارو همچنان به عنوان یک کالای اساسی مورد حمایت دولت است و یارانه ارزی این کالا حذف نخواهد شد.

وی افزود: طی جلسات متعددی که با وزارت بهداشت در خصوص پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز مبادله‌ای از ابتدای سال برگزار شد سهم وزارت بهداشت بابت داروهای ساخته شده، شیر خشک، تجهیزات مصرفی، مواد اولیه دارویی و ملزومات ۸۰۰۰ میلیارد ریال از ۳۰۰۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شد که با درخواست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر وجود ردیف مابه‌التفاوت نرخ ارز از سال ۹۲ ذیل وزارتخانه یاد شده و افزایش اعتبار فوق به سرجمع این ردیف اقدام لازم در دست اجرا است.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: همچنین اعتبار این ردیف بین سازمان های بیمه‌گر پایه توزیع شده و افزایش قیمت دارو توسط بیمه تحت پوشش قرار داده می‌شود تا قیمت نهایی دارو برای مصرف‌کننده تغییر نکرده و سهم فرانشیز بیمار ثابت نگه داشته شود؛ ضمن اینکه از ایجاد هرگونه رانت و تبعیض بین شرکت ها جلوگیری می‌شود.

نمکی در خصوص قیمت گذاری داروهای تولید داخل توضیح داد: در رابطه با داروهای تولید داخل، اقلام جانبی، بسته‌بندی و بقیه غیر از مواد اولیه مدتهاست که از طریق آزاد یعنی قیمت بالای ۴۵۰۰ تومان برای صنعت دارو تهیه می‌شد که اگر قرار باشد صنعت دارو آن را هم طبق مصوبه جدید با ۴۲۰۰ تومان دریافت کند، از قیمت تمام شده اقلام بسته‌بندی و مواد جانبی کاسته خواهد شد.

وی همچنین افزود: برای مواد اولیه وارداتی نیز که بین ۳۵ تا ۴۰  درصد از قیمت تمام شده دارو را تشکیل می دهد، تمهیدات لازم برای پرداخت مابه التفاوت از طریق دولت به نحوی که هیچگونه فشاری به مصرف کنندگان دارو وارد نشود اندیشیده‌ایم.

لذا افزایش قیمت دارو به خارج از افزایش معمول سنواتی که در سال‌های قبل نیز اعمال شده اتفاق نخواهد افتاد و همچنان حمایت دولت در قالب یارانه ارزی ادامه خواهد یافت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز