خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تاسیسات دریایی تشریح کرد:

آخرین وضعیت توسعه فاز 14 پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۲۸۹

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی گفت: تا آخر سال جاری حفاری 22 حلقه چاه‌ تکمیل می‌شود و سپس به دست بهره بردار سپرده می‌شود.

ابوالقاسم رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره روند توسعه پروژه فاز 14 پارس جنوبی اظهار داشت: در این پروژه حفاری دو خط و دو سکو دست ما است، در حال حاضر کلیه تجهیزات را تهیه کرده و کاملا آماده است.

وی افزود: حفاری چاه‌ها را کلا انجام داده‌ایم فقط باید لوله‌های CRA نصب شود که تماما تامین شده است.

مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی تصریح کرد: تا آخر سال جاری حفاری 22 حلقه چاه‌ تکمیل می‌شود و سپس به دست بهره بردار سپرده می‌شود.

وی یادآور شد: فاز 14 دو خط  14A و14B و 14Cو 14 D دارد که برنامه وزارت نفت این است که هر دو پروژه یکجا به بهره برداری برسد.  

طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب گاز ترش و ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حال اجراست.

تولید سالانه بیش از یک میلیون گاز مایع، یک میلیون تن اتان مصرفی واحدهای پتروشیمی و تولید روزانه ۴۰۰ تن گوگرد از دیگر تولیدات این فاز خواهد بود.

اجرای پروژه این فاز به کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران، شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران، شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا)، شرکت پایندان و شرکت ماشین‌سازی اراک واگذار شده که مسئولیت رهبری کنسرسیوم را سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برعهده دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز