خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار:

گوگل مپ برای استفاده تجاری پولی شده است/ خرید خدمات گوگل از طریق شرکت‌های اروپایی و آسیایی هزینه‌ها را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۶۹۶

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار گفت: با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، شرکت‌های ایرانی نمی‌توانند به طور مستقیم از گوگل درخواست خدمات دهی کنند و بر همین اساس باید از طریق سایر شرکت‌های اروپایی و آسیایی که دارای کردیت کارت هستند تحریم‌ها را دور بزنند و درخواست این سرویس را از گوگل داشته باشند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص پولی شدن گوگل‌مپ و استفاده از خدمات آن و تاثیرگذاری آن بر روی کسب و کارهای اینترنتی گفت: این مساله به طور حتم بر روی کسب و کارهای نوین که بر مبنای اینترنت است تاثیر می‌گذارد. اما موضوعی که در اینجا مطرح است این است که این خدمات برای شرکت‌های تجاری و یا کسانی که از گوگل مپ استفاده تجاری می‌کنند پولی شده است و کاربران عادی همچنان می‌توانند رایگان از آن استفاده کنند.

محمدرضا طلایی ادامه داد: با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، شرکت‌های ایرانی نمی‌توانند به طور مستقیم از گوگل درخواست خدمات دهی کنند و بر همین اساس باید از طریق سایر شرکت‌های اروپایی و آسیایی که دارای کردیت کارت هستند تحریم‌ها را دور بزنند و درخواست این سرویس  را از گوگل داشته باشند. البته این کار نیز ممکن است هزینه‌های مربوط به خودش را داشته باشد و حتی امکانپذیر نباشد اما به هر حال دیگر نمی‌توان از این امکان گوگل به طور رایگان استفاده کرد و شرکت‌های فناوری نوین باید فکر دیگری در این خصوص داشته باشند.

 وی تصریح کرد: وضعیت شرکت‌های فن آروی و آی تی ما مناسب است دولت و معاونت فن آوری نیز حمایت‌های خوبی از فعالان کسب و کارهای نوین داشته‌اند اما باید خود را برای تحریم ها آماده کنند چیزی که مشخص است با وضعیت موجود شرایط خوبی در آینده در بحث تولید و صادرات نرم افزار نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز